Bukefalos 25 år!

thermomaster rain/flece och jackson

Y

yodi

jag ska köpa ett regn täcke till min häst och står och väger mellan jacson och termo master rain/flece, jag har ingen personlig erfarenhet av någon av dessa täcken och undrar om det är någon som kan säga något om deras hållbarhet och passform. :bump:

F

fragvis

Det enda täcket jag kan berätta något om är Jacsons regntäcke. Det täcket jag har erfarenhet av höll ung två dagar sen var det strimlat (det känns även väldigt tunt och sprött). Inte speciellt hållbart! Om man jämför det med TM rain/flece vet jag inte om det är sämre eller bättre, eftersom jag inte har erfarenhet av TM (har inte ens sett det live). Jacsons regntäcke skulle jag dock inte rekommendera.

mvh :bump:

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik jag har haft boxplats på ett privat stall i tre år. Detta har nu byggts ut och nu är vi ca 15 inarkoderade mot tidigare endast 2. Jag...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 444
Kropp&Själ Önskar framförallt svar från er som har erfarenhet själva/via anhörig eller genom ert arbete eller så. Alltså helst inga vilda...
Svar
3
· Visningar
529
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
2 207
Utrustning Hej! Har en unghäst på 3år hemma. Våran första vinter närmar sig, hon är sedan innan van vid att alltid ha täcke på sig efter sept...
2
Svar
21
· Visningar
2 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattlucksproblem
  • Valp i trots/slyngelåldern

Hästrelaterat

• Träckprov nu?