Thomas Magnusson: ”Stoppa barnsexförbrytare”

Thomas Magnusson, ordförande i Hallands Ridsportförbund, sätter ner foten. Detta efter att ytterligare en person inom ridsporten häktats misstänkt för sexualbrott mot barn. I sitt debattinlägg lägger han fram flera konkreta förslag på hur barn och ungdomar inom ridsporten bör skyddas.

Såna här frågor engagerar för lite. Men hatt, märkesloggor och barns tävlande är tydligen OTROLIGT viktigt att ha en ståndpunkt kring.

Ja, det är verkligen fascinerande. Det blir lite "pilla gärna på barnen, de flesta är ju flickor så de är inte så viktiga, men JÄVLAR om ni försöker förbjuda folk att (i sina ögon) se stiliga ut i hatt i stället för hjälm!" :meh:

Genomförs inte registerutdrag idag 😱? Då är det verkligen dags att börja, det är enkelt. Den som vill bli anställd beställer det själv från polisen (jag har gjort det flera gånger inför anställning som personlig assistent). Det är en specifik en som man väljer inför arbete med barn, på polisens hemsida. Bara några knapptryck, kostar ingenting.

En otroligt enkel åtgärd... Som förmodligen borde göras för alla anställda inom förbundets verksamheter.

Genomförs inte registerutdrag idag 😱? Då är det verkligen dags att börja, det är enkelt. Den som vill bli anställd beställer det själv från polisen (jag har gjort det flera gånger inför anställning som personlig assistent). Det är en specifik en som man väljer inför arbete med barn, på polisens hemsida. Bara några knapptryck, kostar ingenting.

En otroligt enkel åtgärd... Som förmodligen borde göras för alla anställda inom förbundets verksamheter.
Jag tror inte att det krävs om du söker en anställning hos en förening eller liknande (vilket är helt obegripligt).

De flesta ridskole lärare är ju yngre tjejer. Har ju vid mer ett tillfälle varit med om "otillbörlig" beröring även från "gott vuxna" (kvinnliga personer som ridit för landslaget) när vederbörande har "hjälpt" till vid anpassnig av sadelgjord och stigläder. Inte anmäler jag dem för det, utan påpekar istället den opassande beröringen så de vet till nästa gång.

Senast ändrad:
De flesta ridskole lärare är ju yngre tjejer. Har ju vid mer ett tillfälle varit med om "otillbörlig" beröring även från "gott vuxna" (kvinnliga personer som ridit för landslaget) när vederbörande har "hjälpt" till vid anpassnig av sadelgjord och stigläder. Inte anmäler jag dem för det, utan påpekar istället den opassande beröringen så de vet till nästa gång.
Det där är givetvis också ett problem, men någonting helt annat än det som lyfts i artikeln och trådstarten. Jag förstår inte varför du tog upp det här?

x
Det där är givetvis också ett problem, men någonting helt annat än det som lyfts i artikeln och trådstarten. Jag förstår inte varför du tog upp det här?

Det är ett problem åt båda håll. Inte enbart tjejer gentemot män. Precis som som på frisörsalongen när man får tryckt bröst upp i ansiktet fast man inte bett om det....

x

Det är ett problem åt båda håll. Inte enbart tjejer gentemot män. Precis som som på frisörsalongen när man får tryckt bröst upp i ansiktet fast man inte bett om det....
Fast här pratar vi övergrepp mot barn och ungdomar. Ingen har nämnt någonting om kön på vare sig barn eller förgripare (även om majoriteten av förgriparna i de fall jag läst om varit män), eller också missade jag något när jag skumäste artikeln?
Sexuella trakasserier och övergrepp i allmänhet både inom och utanför hästsporten är också ett problem, men ett annat problem.
Att nämna att en själv blivit utsatt som vuxen och minsann kunnat "säga till" och sedan har det löst sig känns lite tondövt i sammanhanget.

Nja, vill bara belysa att det förekommer åt båda hållen., Debatten blir lite snedvriden om man enbart pratar om övergrepp mot tjejer.

Nja, vill bara belysa att det förekommer åt båda hållen., Debatten blir lite snedvriden om man enbart pratar om övergrepp mot tjejer.
Fast nu är det ingen som pratar om övergrepp enbart mot tjejer, det handlar som @Sel skriver om barn och ungdomar, inte tjejer eller karlar som besöker massagesalonger med happy endings eller får några bröst upptryckta i ansiktet hos frisören. Kan inte låta bli att undra hur de bär sig åt att klippa om de grenslar dig och trycker upp bysten i ansiktet på dig? 🤔

Men det har inte pratats om kön överhuvudtaget. Bara vuxna mot barn. Klickade du överhuvudtaget på artikeln eller läste trådrubriken? thomas-magnusson-stoppa-barnsexforbrytare.

Fast nu är det ingen som pratar om övergrepp enbart mot tjejer, det handlar som @Sel skriver om barn och ungdomar, inte tjejer eller karlar som besöker massagesalonger med happy endings eller får några bröst upptryckta i ansiktet hos frisören. Kan inte låta bli att undra hur de bär sig åt att klippa om de grenslar dig och trycker upp bysten i ansiktet på dig? 🤔
Behöver ju inte läsa artikeln då i princip alla kommentarer fördömer övergrepp mot unga tjejer. Vill bara nyansera lite i kommentars fältet

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden VI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

• Är rökarna utrotade?