Bukefalos 28 år!

THORNY DEVIL - pokémon varning hehe

LionQueen

Trådstartare
Var ute i Australiens öken för att hälsa på den stora klippan Ayers Rock (Uluru) och på vägen dit träffade vi på den här ascoola ödlan!!

Thorny Devil heter den. Eller hur ser den ut som en pokémon? :p :love:

thornydevil_135742372.jpg
Denna bilden tog jag, han öppnade helt plötsligt sin mun. haha. :love:

Thorny-Devil-Hd-Digital-File.jpg
Har dock inte tagit den här sista bilden.

Önskar man kunde ta med sig en hem, men de är tydligen förbjudna att ta hem.. aja..
 
Sv: THORNY DEVIL - pokémon varning hehe

Eehh.. nope, det kan de inte. Du tänker på en ödla från USA som heter Desert Horned Lizard.

Den här ödlan rör sig som en pregmantus, dvs att den svajjar jättelångsamt när den går. Ser helt festligt ut. Den lilla "ploppen" den har på nacken är en försvarsmekanism, ett falskt huvud, som fåglarna som är ute efter honom kan ta och flyga iväg med, medan han själv är oskadd =)
 
Sv: THORNY DEVIL - pokémon varning hehe

När jag kommenterade OS 2000 var det en sådan i inledningsprogrammet. En thorny devil och didgeridoomusik. Glömmer jag aldrig :-)
 
Sv: THORNY DEVIL - pokémon varning hehe

Eehh.. nope, det kan de inte. Du tänker på en ödla från USA som heter Desert Horned Lizard.

Den här ödlan rör sig som en pregmantus, dvs att den svajjar jättelångsamt när den går. Ser helt festligt ut. Den lilla "ploppen" den har på nacken är en försvarsmekanism, ett falskt huvud, som fåglarna som är ute efter honom kan ta och flyga iväg med, medan han själv är oskadd =)

Nej jag googlade den och insåg snabbt mitt misstag;)
Den hette på svenska paddleguan (blodsprutaren), men båda tillhör leguansläktet i alla fall. Din ödla var hur som helst grym!
Jag kan ju dela med mig om en ball sak som jag bevittnade i dag mitt på Södermalm i Stockholm.
Plötsligt flyger en sparvhök ner från skyn och tar en björktrast som den sedan helt ogenerat börjar äta på framför mig. Sååå synd att jag inte hade med mig värstingkameran utan bara hade tillgång till kameran på luren:cry:
Så häftigt dock!
 
Sv: THORNY DEVIL - pokémon varning hehe

Ah, det är irriterande när man inte har med kameran då man verkligen vill ha den! Inte varje dag något sådant händer kan jag tänka mig.

Det fanns ett vykort i Alice Springs där det var en bild på en Thorny Devil som såg ut som om den log. Så stod det: Do I make you t(överstryket)Horny baby?

hah så rolig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp