Thorowgood dressyr bekväm för ryttaren?

En billig hoppsadel kan vara helt okej, en billig dressyrsadel är sällan skön...

Beror på vad man är van vid också.

Första dressyrsadeln jag satt i var en Bates. Den var ju störtskön jämfört med de 'allroundsadlar' jag red i på ridskolan.

I jämförelse med den Frank Baines jag köpte senare är det som att sitta på en träpall.
 
Beror på vad man är van vid också.

Första dressyrsadeln jag satt i var en Bates. Den var ju störtskön jämfört med de 'allroundsadlar' jag red i på ridskolan.

I jämförelse med den Frank Baines jag köpte senare är det som att sitta på en träpall.
Jo, så är det ju såklart!
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
817
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 827
Senast: LaMagia
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
844
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 631
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp