Thorowgood dressyr bekväm för ryttaren?

En billig hoppsadel kan vara helt okej, en billig dressyrsadel är sällan skön...

Beror på vad man är van vid också.

Första dressyrsadeln jag satt i var en Bates. Den var ju störtskön jämfört med de 'allroundsadlar' jag red i på ridskolan.

I jämförelse med den Frank Baines jag köpte senare är det som att sitta på en träpall.
 
Beror på vad man är van vid också.

Första dressyrsadeln jag satt i var en Bates. Den var ju störtskön jämfört med de 'allroundsadlar' jag red i på ridskolan.

I jämförelse med den Frank Baines jag köpte senare är det som att sitta på en träpall.
Jo, så är det ju såklart!
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 430
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
817
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 827
Senast: LaMagia
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
845
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp