Bukefalos 28 år!

Thorowgood T4 Dressyr vs T8 Surface Block Dressage

Tecoto

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av ovanstående? T4:an ska vara speciellt framtagen till breda hästar, men T8:an går ju också att ändra bomvidd på. Den ska passa en Nordsvensk.
 
Hade en T8 dressyr till min förra ponny. Älskade den! Han var extremt bred 125-130 grader. Det vidaste järnet är ju enbart xvid men jag tryckte ut det i en hydralpress så det räckte till. Funkade bra. Har nu beställt en T8 hopp till min ungponny. Har dock ingen erfarenhet av nya dressyr-modellen.
 
Jag har en T8 dressyr för hög manke (finns inte i Sverige så jag fick beställa från England). Den är med det näst vidaste järnet i och ligger perfekt på min nordiskorsning, har även provat på en ren nordsvensk men då kanske den skulle ha legat bättre med det vidaste järnet och utan modellen för extra hög manke. Att tänka på är dock att den passar hästar med spikrak rygg och att den är väldigt bred i midjan, alltså man sitter riktigt brett isär med benen, jag hade typ träningsvärk i ljumskarna de första veckorna. :p Annars en toppensadel, väldigt mycket sadel för pengarna!!
 

Liknande trådar

Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej alla! Vet ni om det finns någon sadel som är lik Thorowgood T8/T4 i hopp/dressyr, storlek 16,5? Hästen har en gammal Thorowgood...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: AntiPrimax
·
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Monjana
·
Utrustning Jag sitter i valet och kvalet och funderar på vilken modell jag ska välja. Har en Thorowgood T8 dressyr sedan tidigare som jag gillar...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp