Bukefalos 28 år!

Thorowgood T8

L

Love_Maya

Någon som vet någonting om denna sadel? Har läst att T6:an är takformad, är denna också det? Passar den en rak eller svängd rygg? Tänker då mest på allroundmodellen (GPD eller GP på deras hemsida).
Tacksam för svar! :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Thorowgood T8

Den är plattare än T6an och passar en relativt rak rygg dock inte spikrak. Jag tyckte den var supertrevlig för det priset förutom att stropparna är hemska.
 
Sv: Thorowgood T8

Okej, det är läder i sätet på T8:an med va?
På vilket sätt var de hemska?
 
Sv: Thorowgood T8

Det är läder i säte och vulster vad jag kunde se. Stopparna är stenhårda, tror de ska föreställa läder men jag vet inte riktigt...
 
Sv: Thorowgood T8

T8:an är byggd på samma bom som T6:an. Jag ska antagligen beställa hem en T8 cob dressyr genom hööks till min Haflinger, då T4:an dressyr var alldeles för svängd.
 
Sv: Thorowgood T8

Okej, tack för svar!
Hur många veckor kommer det ta att få hem den sadeln om man beställer genom hööks? Och hur mycket kommer det att kosta?
 
Sv: Thorowgood T8

Enligt hööks kundtjänst som jag mailat med kostar den samma som T8 dressyr, leveranstiden är 4-6 veckor och man har 60 dagars öppet köp och full returrätt om den är i nyskick :).
 
Sv: Thorowgood T8

Åh det låter ju jättebra! Har nämligen läst någonstans att det tog 3 månader för någon att få hem en sadel från Hööks och så länge kan jag inte vänta! Men om det bara gäller halva tiden så ska det nog gå bra!
Tack för svar återigen! :)
 
Sv: Thorowgood T8

*kl*

Är det någon som har koll på om T8 cob dressyr är rakare än T8 dressyr?
Jag har ju som sagt tänkt att beställa hem en T8 cob dressyr, men nu har jag fått hem en T6 hopp (och som sagt T6an och T8an ska ju vara byggd på samma bom) som jag tänkte skulle passa men den är nog tyvärr för svängd. Så jag fundararn på om T8 cob dressyr kommer att vara det också :(
 
Sv: Thorowgood T8

Åh det låter ju jättebra! Har nämligen läst någonstans att det tog 3 månader för någon att få hem en sadel från Hööks och så länge kan jag inte vänta! Men om det bara gäller halva tiden så ska det nog gå bra!
Tack för svar återigen! :)

Jag är en av dem som beställt genom Hööks o fick vänta 3mån.
Så gången efter så beställde jag från England och fick sadeln levererad till dörren inom 2 veckor.
// Linda
 
Sv: Thorowgood T8

Jag vet inte om jag skulle våga betala i förväg till ett engelsk företag och det känns som om det hade blivit mycket krångligare om man skulle vilja byta.. Men 3mån är ju lååång tid.

*kl*

Ingen som har koll på om cob modellerna (Dressyr, T8 eller T4) är rakare? Skulle ju kunna fråga hööks, men osäker på om dom verkligen har så stor koll när dom själv inte säljer just dom modellerna. Bäst vore väl att skicka iväg ett mail till thorowgood, men vet inte hur duktig jag är på att formulera ett mail på engelska.. Vet inte vad svängd heter på engelska ens? :confused:.
 
Sv: Thorowgood T8

Ja, antagligen :idea:.

Har slängt iväg ett till Hööks nu iaf så får vi se om dom har nån koll. Annars kanske jag hör av mig, tack!
 
Sv: Thorowgood T8

Köper du ifrån ett så pass stort företag är det ingen fara. Jag har köpt sadlar ifrån Tyskland, Storbritannien, Holland och Österrike ett flertal gånger utan några som helst problem.
 
Sv: Thorowgood T8

*kl*

Jag har funderat på en Thorowgood T8 GPD, alltså en allround mot dressyr. Kan man alltså be hööks beställa hem en sådan? För de har ju bara hopp och dressyrmodellerna på hemsidan nu. Skulle ju vara jättebra att ha returrätt om det nu visar sig att sadeln inte passar.

Vad har ni mer för erfarenheter av T8? Hur är de att sitta i osv?

Detta är då T8 GPD
prod-10810.jpg
 
Sv: Thorowgood T8

Åh det låter ju jättebra! Har nämligen läst någonstans att det tog 3 månader för någon att få hem en sadel från Hööks och så länge kan jag inte vänta! Men om det bara gäller halva tiden så ska det nog gå bra!
Tack för svar återigen! :)

Intressant att läsa att det tog så lång tid för er att få er sadel från Hööks. :O När jag beställde min Thorowgood T4 så tog det två dagar. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
432
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Time Lord
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Thera
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 394
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp