Thule chariot enkel eller dubbel

Manji

Trådstartare
Ska få en thule chariot i present. Har en ettåring idag och inga planer på syskon men det är inte helt otänkbart att vi ändrar oss om ett år eller två.

Då är ju frågan... En enkel eller dubbel chariot? Kommer användas främst som jogging- och cykelvagn.

Enda som får mig att tveka på en dubbel är bredden, 80 cm mot den enkla på 65 cm... Vi har en VW up som pendlingsbil och det vore ju trevligt att 1. få in den i bilen utan att behöva fälla hela baksätet och 2. kunna svänga runt i en affär eller två utan att det känns för stort och otympligt.

Enda som får mig att tveka på en enkel är att kanske behöva sälja och köpa nytt om ett par år...

Kan buke hjälpa mig? Vad skulle du ha köpt?
 
Eftersom min billiga vagn går att plocka i bitar och ryms i en sedan bil (Audi) gissar jag att även Thule har den funktionen.

Så länge du inte skall klämma dig in på klädbutiker tror jag inte bredden blir nått problem. Har nälmligen insett att näää. Använder mig aldrig av den funktionen (cykla-promenera i stan-cykla hem)

Skulle köra på en dubbel
 
Använder mig aldrig av den funktionen (cykla-promenera i stan-cykla hem)

Skulle köra på en dubbel

Haha jag skulle precis skriva att den funktionen nästan är det bästa med cykelvagn, och då är det bra med extra packningsplats! :D (fast just klädbutiker går vi iofs väldigt sällan i)

Hade också valt dubbel
 
@vinkelina och @Imogen

Har ni dubbelvagnar från thule (el. Liknade med samma mått)? Hur är den i livsmedelsbutiker? Enda gången jag någonsin har haft vagn med mig "på stan" är för att handla mat eller för att strosa med vänner och kanske ta en fika. Klädaffärer sällan.

Jag testade måtta med tumstock och mäta 80 cm och det kändes gigantiskt:nailbiting:
 
@vinkelina och @Imogen

Har ni dubbelvagnar från thule (el. Liknade med samma mått)? Hur är den i livsmedelsbutiker? Enda gången jag någonsin har haft vagn med mig "på stan" är för att handla mat eller för att strosa med vänner och kanske ta en fika. Klädaffärer sällan.

Jag testade måtta med tumstock och mäta 80 cm och det kändes gigantiskt:nailbiting:

Har inte alls Thule utan en av de där för en 1000 lapp.

Vår Emmaljunga dubbelvagn möter 736 mm så nästan samma bredd och de funkar fint på de flesta ställena.

Däremot kollade jag in vagnen (om jag hittade rätt modell) och reagerade på handtaget. Kolla hur man kan ställa det. På min vagn är de fast vilket gör att det blir alldeles för högt för mig.
 
@vinkelina och @Imogen

Har ni dubbelvagnar från thule (el. Liknade med samma mått)? Hur är den i livsmedelsbutiker? Enda gången jag någonsin har haft vagn med mig "på stan" är för att handla mat eller för att strosa med vänner och kanske ta en fika. Klädaffärer sällan.

Jag testade måtta med tumstock och mäta 80 cm och det kändes gigantiskt:nailbiting:

Vi har en Nordic cab Explorer. Tror att den är 79 cm bred. Vi har den som enda vagn och använder den jämt. Livsmedelsbutik inga problem alls. Den vänder på en femöring. Men klart att minsta lilla klädbutik blir lite trångt :p
 
Det blev en enkelvagn! Dubbelvagnen av den modellen jag skulle få var slut och att välja en chariot sport dubbelvagn skulle ha kostat 3000 kr mer...

Jag får hoppas på att vi håller oss till ett barn, eller bra andrahandsvärde på vagnen :D

Tack ändå för svar! Nu väntar jag spänt på att vagnen ska komma hem så jag får provjogga:bump:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 508
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp