Thule Royal 135/140/150/XT

EmmaN

Trådstartare
Jag ska köpa hästtransport och kollar runt på annonser. Är det någon som vet vad siffrorna står för bakom Thules modellnamn? Vad är det t.ex. för skillnad på Thule Royal 135 och Thule Royal 150? Jag ska köra en storhäst och vill såklart inte att hon ska få stå för trångt om det har med bredden att göra. :)
 
Inte helt hundra men verkar veta olika beroende på årsmodell.
XT står för extended, det skulle jag rekommendera om du har en stor häst. Skulle undvika de äldre modellerna, trånga, jobbiga lås på luckan och trägolv.
Kolla även lastvikten, många ligger på 540 kg, räcker ingenstans om du inte har en ponny.
 
Inte helt hundra men verkar veta olika beroende på årsmodell.
XT står för extended, det skulle jag rekommendera om du har en stor häst. Skulle undvika de äldre modellerna, trånga, jobbiga lås på luckan och trägolv.
Kolla även lastvikten, många ligger på 540 kg, räcker ingenstans om du inte har en ponny.

Ahaa! Så skulle det såklart kunna vara. Tack! :D Har läst i diverse andra trådar att du har en XT som du är nöjd med?
 
Ahaa! Så skulle det såklart kunna vara. Tack! :D Har läst i diverse andra trådar att du har en XT som du är nöjd med?

Ja, har haft den sen ny, varit väldigt nöjd och hästarna också.
Bra lösningar och gott om plats 😊
Har aldrig varit något strul med den.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur hanterar ni er ångest? Vet att man kan komma fram till i vissa fall att den är ologisk men den logiska? När ni kommer till en punkt...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 597
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 386
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Min häst har förra året haft flera fånganfall och står just nu i sjukhage och promeneras igång efter sitt tredje som var i början av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 835
Senast: Snö
·
  • Låst
Gnägg Hej! Nu är det så att min dotter ska få en egen häst, efter att hon gått på ridskola i 11 år, vilket jag ser som ganska rimligt då jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 935
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp