TIB lädersåpa, vilken blåsning!

L

Laluchi

Hej allihopa! Jag köpte Tibs lädersåpa när jag var i Karlstad för hon som sålde den sade att den skulle vara såååååå bra och stubben glycerintvålen var slut både hemma och hos henne, så jag tänkte vad f-n man får väl testa ngt nytt nån gång och inte alltid trampa i samma fotspår. Men ack ve och fasa!! Jag har bara stubben grejer till mina tre pållar, för jag är så frälst i deras saker. Smörjde alltihopa och dagen efter när jag kom fick jag se att det ena tränset som var bara en månad gammalt hade tappat nästan all färg på pannbandet och tyglarna var helt grådassiga. Även det ena av de äldre tränsen hade börjat tappa färgen på flera ställen. Helt otroligt! Ändå spädde jag ju bra med vatten! Se upp!!
 
Sv: TIB lädersåpa, vilken blåsning!

Jag har TIB LÄDER BALSAM och jag älskar den! den är lite kletig men lädret blir jätte fint.
Såpan har jag aldrig provat men det låter inte bra..
håller mig till ekol för det mästa :banana:
Det kan vara så att ditt läder är "bortskämt" med stübben prudukter och kanske reagarar på ett annat sätt när man använder något nytt?
 
Sv: TIB lädersåpa, vilken blåsning!

Förstår inte vad du pratar om.
Jag använder alltid TIBs lädersåpa till mina grejer och det händer aldrig att dom tappar färgen eller blir grådassiga!

Sen vet ju inte jag hur du beter dig när du smöjer men jag tror inte det spelar någon roll hur pass mkt man spär ut det.
Jag använder jättemkt vatten och verkligen skummar upp det när jag smörjer, min kompis gör tvärtom och våra grejer håller sig fina.
 
Sv: TIB lädersåpa, vilken blåsning!

Samma här! Jag hade ett svindyrt Morris & Nolan-träns som helt tappade färgen efter att ha använt TIB lädersåpa. Jag var även dum nog att använda den på mina ridstövlar (som inte ska smörjas, jag vet det nu) och även de tappade färgen.

Jag skrev till företaget och klagade + skickade med foton. Ville ha ersättning för åtminstone tränset som var nästan nytt, men de tvärvägrade och sa att jag borde kontakta M&N istället!

Lätersåpan svider även rejält om man får det på sår, så något "starkt" har de allt petat i sin lädersåpa. Trist inställning de hade bara. Jag hade varken tid eller ork att driva ärendet vidare just då, men om fler klagar så kanske det händer något.

/Caroline
 
Sv: TIB lädersåpa, vilken blåsning!

Jag vet flera som använder TIB, flera av produkterna och deras grejer ser inte konstiga ut eller blir förstörda.

Står det dessutom inte på det flesta produkter att man bör göra en testfläck innan användning?
Läder är ju helt olika och kan kanske reagera på vissa produkter
 
Sv: TIB lädersåpa, vilken blåsning!

Va?! Använder aldrig något annat än TIB och mitt läder är helt perfekt, har inte tappat färg, vare sig det 25 år (!) gamla tränset eller de nya stiglädrena. Jag får dessutom inte utslag på händerna av TIB som jag kan få av andra lädertvålar. Det enda jag skulle kunna tänka mig att byta till är Murphys, men den tror jag inte att man får tag på i Sverige nu för tiden.
 
Provade köpa denna och gå på dom goda recensionerna, bl.a härifrån, men nu har jag grådassiga och matta sadlar. :( så jag ska återgå till stubbens tvål..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp