Bukefalos 28 år!

Tid mellan p-sprutor.

Lilla

Trådstartare
När jag var 24 år blev jag rekommenderad att ta p-spruta då jag hade otroliga menssmärtor. Det är det bästa jag har gjort. Jag tar den var tolfte vecka. Nu när jag har passerat 40 så var tydligen rekommendationerna att ta var sextonde vecka.
Jag är livrädd för att börja blöda så vi bestämde att prova med var fjortonde vecka först.
Någon som har erfarenhet av att ta den glesare?
 
Jag är 50+ och har tagit den 2 ggr per år de senaste åren, men jag började ju också med att ta den var 12:e vecka. Minns faktiskt inte hur gammal jag var när jag började ta den mer sällan.
 
Jag gick över till var 16:de vecka när jag fyllde 40, och det har inte varit några problem. Tar den också mot menssmärtor.
 
Jag är 50+ och har tagit den 2 ggr per år de senaste åren, men jag började ju också med att ta den var 12:e vecka. Minns faktiskt inte hur gammal jag var när jag började ta den mer sällan.
Men minns du om du började blöda?
 
Ja det har jag gjort flera gånger men det blev absolut aldrig någon riktig mens, och då tog jag sprutan direkt och väntade alltså inte tills det gått x antal veckor
Ok. Jag blödde lite då och då dom första åren men sen har jag inte blött något alls och är livrädd för att det ska komma tillbaka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 237
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 991
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp