tidelag (?)

V

Vicku

det har vart mycket snack på sistone om att tidelag (kallades det så) skall vara förbjudet, men är det egentligen det? eftersom att djurplågeri är väl straffbelagt? har grubblat ett tag på det här..
 
Nej, det är inte förbjudet, och eftersom man inte kan bevisa att djuren lider av det så fälls de inte för djurplågeri heller. Det finns exempel på hundar som efter veterinärbehandling lämnats tillbaks till ägaren, som använde den sexuellt. Detta trots att hunden varit såpass skadad att den behövt vård...
 
jag tycker att de borde säga säg själv att det är djurplågeri? det är ju för fan helt jävla sjukt usch fy fan..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 362
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 526
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 142
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 047
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp