Tidernas bästa dressyrhäst

Vem är tidernas bästa dressyrhäst?

  • Matador (Kyra Kyrklund)

    Röster: 6 7,7%
  • Totilas (Edward Gal)

    Röster: 27 34,6%
  • Valegro (Charlotte Dujardin)

    Röster: 38 48,7%
  • Salinero (Anky van Grunsven)

    Röster: 3 3,8%
  • Bonfire (Anky van Grunsven)

    Röster: 0 0,0%
  • Ahlerich (Reiner Klimke)

    Röster: 4 5,1%
  • Rembrandt (Nicole Uphoff)

    Röster: 0 0,0%
  • Gigolo (Isabell Werth)

    Röster: 0 0,0%
  • Granat (Christina Stückelberger)

    Röster: 0 0,0%
  • Corlandus (Margit Otto Crepin)

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    78
Jag är inte så förvånad över resultatet hittills, roligt at någon mer än jag röstat på Ahlerich :)
 
Global Dressage Forum har en omröstning om tidernas bästa dressyrhäst, resultatet tillkännages i oktober (http://globaldressageforum.com/combinaties). Vad säger folket på bukes dressyrforum?

Är det kanske rentav så att tidernas bästa dressyrhäst inte finns med på GDFs lista?
När jag ser den här listan så tänker jag på Marzog (nu är han säkert inte världens bästa någonsin) men jag såg honom sväva runt till Romans och det var min första "ståpäls av dressyr"-upplevelse

Marzog och Ahlerich i en pas de deux (OK Tyskland 1 - Danmark 0)
 
Anky och Salinero, OS 2004. När jag såg dem första gånger jag såg dem började jag gråta, så vackert var det. Det har aldrig upprepats sedan.
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 639
Senast: MiniLi
·
Samhälle Hur gör man det på bästa sätt? Kan snabbt försöka dra min situation. Jag har en leverfläck som alltid kliar, har flertalet gånger kliat...
Svar
10
· Visningar
1 823
Senast: Presto
·
  • Artikel
Hästnyheter RGB och Casall vann Global Champions Tour 2016 och tog hem en av de mest åtråvärda titlarna inom hoppsporten. 17 år gammal krönte Casall...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp