Tidiga mornar

Jag undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid att kliva upp vid fem? Tvivlar på det.

Jag har nu jobbat sedan 11 april och mornarna är fortfarande så jobbiga, trots att jag lägger mig vid nio. Igår la jag mig redan före åtta men känner mig ändå som en zombie nu på morgonen. Så segt.
 

Jag jobbade i 1,5 år och klev upp fem. Vande mig egentligen aldrig. Kliver upp runt sju nu, det passar mig enormt mycket bättre!
 
Jag kliver upp 5:45 pga att jag har hästar att sköta på morgonen innan jag går till jobbet. Jag skuttar väl aldrig precis ur sängen med ett leende på läpparna, men det är ju bara att göra det man måste. Upp och komma igång med några muggar kaffe.
 
Jag funderar på hur farao man vaknar. Klockan är halv tio men jag är fortfarande så trött.
 
Jag skulle heller aldrig kunna vänja mig eller ens fungera ordentligt om jag behövde gå upp så dags. Har med åldern blivit alltmer morgontrött och har svårt att vakna, går jag upp före 8 har jag väldigt svårt att fungera maximalt under dagen. För mig är det inte ett alternativ att lägga mig tidigare för jag är kvällspigg och hjärnan går på högvarv fram till 23.
 
Människor är olika. En del är morgonmänniskor och andra kvällsmänniskor. Jag har motsatt problem. Jag vaknar alltid jättetidigt trots att jag för över ett halvår sen slutade ställa klockan på morgonen. De senaste veckorna har jag vaknat innan kl.5. Och inte haft nåt problem att göra upp. Jag stannar dock ogärna uppe på kvällarna utan vill gå och lägga mig tidigt. Jag önskar att jag kunde vända dygnet lite iaf så jag fick en normal dygnsrytm...
 
Det där är lite lustigt, jag var tidningsbud i några år och gick upp kl 03.00 - det var inga som helst problem. Men att kliva upp kl. 05.00 (som jag gjorde när jag pendlade till ett jobb) - då var jag död hela dagen. Det spelade ingen roll hur mycket kaffe jag drack under dagen.

Idag kliver jag upp vid kl. 07.00 och det är också en bra tid att kliva upp, inga problem att vakna eller med trötthet under dagen.
Så jag förstår fullkomligt att du känner dig orimligt trött av att kliva upp vid kl 05.00 - det verkar vara en tid då sömnen är djupare eller svårare att just vakna vid. Mysko är det!
 
Jag avskyr tidiga mornar! Innerligt! Jag kan bara inte vänja mig. Plåga mig igenom den - ja. Men det är verkligen inte min kopp te. Jag är liksom rätt lättsam och positiv. Men tidiga mornar gör mig betyyydligt mindre vänligt sinnad. Min sambo brukar imitera musiken i hajen och stryka sig kring väggarna med uppspärrade ögon när jag är uppe okristligt tidigt. 😂
Viss del av att jobba för sig själv så att säga är att man ofta kan lägga tiderna själv. Älskart! 😍
Skulle dock gärna vara en sådan där sprudlande morgonpigg person. Men det lär aldrig hända. :laugh:
 
Vi har alltid på mitt jobb skämtat om att jag aldrig är vaken och talbar före tio😇😅
Givetvis är jag aldrig otrevlig eller irriterad, och jag pratar , men är trött liksom, har inte så mycket att säga bara 😁

Jag kommer nog aldrig vänja mej vid att gå upp tidigt. Klockan ringer 5 men går upp 5.30.
Däremot är det enklare att gå upp tidigare ibland. Trots det motsträviga i påståendet 😁


Rekommenderar en app , en 'sov-app' som väcker en i rätt 'fönster' i sömncykeln. Funkar jättebra på mej! Kan vara värt att testa!
 
Vi har alltid på mitt jobb skämtat om att jag aldrig är vaken och talbar före tio😇😅
Givetvis är jag aldrig otrevlig eller irriterad, och jag pratar , men är trött liksom, har inte så mycket att säga bara 😁

Jag kommer nog aldrig vänja mej vid att gå upp tidigt. Klockan ringer 5 men går upp 5.30.
Däremot är det enklare att gå upp tidigare ibland. Trots det motsträviga i påståendet 😁


Rekommenderar en app , en 'sov-app' som väcker en i rätt 'fönster' i sömncykeln. Funkar jättebra på mej! Kan vara värt att testa!
Min klocka ringer kvart i fem. Jag går upp strax före 5.30. Jag har provat att låta klockan ringa senare, men tycker inte att det fungerar.
 
Vi har alltid på mitt jobb skämtat om att jag aldrig är vaken och talbar före tio😇😅
Givetvis är jag aldrig otrevlig eller irriterad, och jag pratar , men är trött liksom, har inte så mycket att säga bara 😁

Jag kommer nog aldrig vänja mej vid att gå upp tidigt. Klockan ringer 5 men går upp 5.30.
Däremot är det enklare att gå upp tidigare ibland. Trots det motsträviga i påståendet 😁


Rekommenderar en app , en 'sov-app' som väcker en i rätt 'fönster' i sömncykeln. Funkar jättebra på mej! Kan vara värt att testa!
Sån app har jag har också haft och dom är bra eftersom dom ska väcka när man sover som lättast för vaknar man när man sover som bäst så är man hopplöst trött hela dagen
 
Vi har alltid på mitt jobb skämtat om att jag aldrig är vaken och talbar före tio😇😅
Givetvis är jag aldrig otrevlig eller irriterad, och jag pratar , men är trött liksom, har inte så mycket att säga bara 😁

Jag kommer nog aldrig vänja mej vid att gå upp tidigt. Klockan ringer 5 men går upp 5.30.
Däremot är det enklare att gå upp tidigare ibland. Trots det motsträviga i påståendet 😁


Rekommenderar en app , en 'sov-app' som väcker en i rätt 'fönster' i sömncykeln. Funkar jättebra på mej! Kan vara värt att testa!
Har funderat på en sådan, men hur vet appen?! Måste man ha en sådan där klocka som kan mäta puls och stuff? :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
5 222
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp