Tidigt fyllt juver?

M

mijaou

Mitt sto har ungefär tre månader kvar till beräknat datum och nu tycker jag att hon börjar se annorlunda ut i juvret. Det börjar se något större ut, och även lite framför. Själva spenarna är dock "slappa" som vanligt fortfarande.

Är det alltid negativt när de börjar fylla så tidigt? 3-6 veckor innan har jag läst är normalt, men blir lite orolig efter att ha läst om kastningar som föregåtts av fyllda juver. Nu ska väl tilläggas att hon inte fyllt speciellt mycket, och att det håller sig på en ganska jämn nivå.

OM det skulle kunna vara kastning på G, vilka övriga tecken kan man hålla utkik efter?
Hur tidigt brukar det synas era stons juver?

/hönsig förstagångsmatte
 
Sv: Tidigt fyllt juver?

Har hon haft föl förut? Det är ju så olika från häst till häst. På mitt gamla jobb hade vi hästar som stog och sprutade mjölk långt innan . Och det som inte fyllde i något förrän några timmar innan fölning .Kastning är också olika kan komma helt utan förvarning och de kan bli precis som en normal fölning . Många svullnar i i djuvret och långt fram på magen utan att det behöver vara tokigt. Som sagt det är svårt att veta första gången hur hon kommer att göra . Men det går nog bra ska du se . ;)
 
Sv: Tidigt fyllt juver?

Jag hoppas inte det är nåt farligt, min har runt 2 1/2 månader kvar och hennes juver har ändrat sig fram och tillbaka ett tag nu. Alltså, de har aldrig blivit helt fyllda, utan bara lite större ibland.
Hoppas någon annan kan svara!
 
Sv: Tidigt fyllt juver?

tittilo skrev:
Har hon haft föl förut? Det är ju så olika från häst till häst. På mitt gamla jobb hade vi hästar som stog och sprutade mjölk långt innan . Och det som inte fyllde i något förrän några timmar innan fölning .Kastning är också olika kan komma helt utan förvarning och de kan bli precis som en normal fölning . Många svullnar i i djuvret och långt fram på magen utan att det behöver vara tokigt. Som sagt det är svårt att veta första gången hur hon kommer att göra . Men det går nog bra ska du se . ;)

Så vitt jag vet är det första gången.. Tack för svaret.
Jag hoppas också att det går bra :)
 
Sv: Tidigt fyllt juver?

Thera skrev:
Jag hoppas inte det är nåt farligt, min har runt 2 1/2 månader kvar och hennes juver har ändrat sig fram och tillbaka ett tag nu. Alltså, de har aldrig blivit helt fyllda, utan bara lite större ibland.
Hoppas någon annan kan svara!

Skönt att höra att även ditt stos juver ändrar sig så tidigt! Då borde det inte vara någon fara tycker jag... :idea:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 018
Senast: Moa092
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 330
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 438
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp