Tidningsprenumeration till 11-åring?

MM

Trådstartare
Dottern fyller snart 11 år och jag tänkte att hon skulle få en tidningsprenumeration i present. Jag läste själv kamratposten när jag var yngre och uppskattade den. Någon som vet om innehållet är densamma idag sådär 20 år senare?

Hon börjar ju närma sig puberteten och vad jag minns så stod det lite om vad som händer med kroppen, mens, bli kär m.m. och jag skulle gärna vilja ha en tidning som hon kan lusläsa lite i.

Finns det fler än denna tidning som skulle kunna passa en tjej i denna åldern? Förutom Min Häst :p
 
Min kompis har en tioårig son som läser KP och han tycker att den är jättebra! Han har supermycket funderingar som han fått svar på och som han nu vågat ta upp mer med föräldrarna. Så den verkar fortsatt bra!
 
Min kompis har en tioårig son som läser KP och han tycker att den är jättebra! Han har supermycket funderingar som han fått svar på och som han nu vågat ta upp mer med föräldrarna. Så den verkar fortsatt bra!

Vad kul att den fortfarande är poppis. Jag vet att jag som tjej fick ut mycket av den. Min make hade visst aldrig läst den så kunde inte fråga om han som kille tyckte den var bra. Hade hoppats på att sonen har nytta av den med men då verkar det som det :)
 
Vad kul att den fortfarande är poppis. Jag vet att jag som tjej fick ut mycket av den. Min make hade visst aldrig läst den så kunde inte fråga om han som kille tyckte den var bra. Hade hoppats på att sonen har nytta av den med men då verkar det som det :)
Ja, jag tror det! Min väns son som sagt har haft stor nytta av den :).
 
Vi prenumerant på KP och har gjort ett par år nu. Det är en jättebra tidning! Bra reportage, aktuella ämnen, lagom och varierande idol dyrkan/bilder. Kropp och knopp sidor och roliga historier.

För ett par månader sedan hade de mensspecial. Det läste jag tillsammans med 10åriga sonen. I början var det pinsamt och efter 8 sidor undrade han varför alla frågar samma frågor om och om igen. ”Ja det är för att många tycker det är pinsamt och ingen pratar om det...” ”Vad dumt, det är ju naturligt ju” var hans konstaterande :love: KP gör barn smartare!

Mvh Miks
 
För ett par månader sedan hade de mensspecial. Det läste jag tillsammans med 10åriga sonen. I början var det pinsamt och efter 8 sidor undrade han varför alla frågar samma frågor om och om igen. ”Ja det är för att många tycker det är pinsamt och ingen pratar om det...” ”Vad dumt, det är ju naturligt ju” var hans konstaterande :love: KP gör barn smartare!

Mvh Miks

OT-tillägg men kom och tänka på min pappa som tog en, vad han tyckte, passande Amelia ur min mammas tidningshög när han skulle iväg med flyg. Väl ombord flygplanet insåg han att han missuppfattat rubriken som stod på framsidan av tidningen.

Han hade läst Mens special (tänk engelska) och tänkt att de gjort en upplaga för männen till deras annars kvinnliga läsarskara. Egentligen stod det mensspecial och han fick hela flygturen sitta och läsa om tamponger, PMS, illaluktande flytningar, mensvärk och slembildning etc :D

Han erkände dock att han lärde sig ett och annat :up:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Det är ju en jättesvår ålder?! :nailbiting: Och ja, jag är ute i väldigt god tid, men för att försöka undvika att bli ruinerad så...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: SaraXX
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 895
Senast: Stereo
·
Träning Dottern (4år) rider på ridskola och var fjärde gång har de teori. Men jag tycker det är löjligt tråkigt och dåligt upplägg på teorin...
2
Svar
35
· Visningar
4 030
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp