Tidsåtgång hobby

escodobe

Trådstartare
När jag slutade rida så började jag för drygt ett år sedan att dyka. Jag är fortfarande extremt nybörjare men jag är rätt besatt.

Igår klev jag upp i ottan, lastade min bil med utrustning motsvarande ungefär en månadslön. Innan skatt. Körde nästan två timmar enkel väg. Umgicks med några ytligt bekanta iklädda myskläder, släpade tunga och våta prylar mellan bostad,bil,kaj, luftfylling. Åt medhavna smörgåsar i bilen. Hällde sockerkletigt te över min instrumentpanel. Inser att jag inte kan gå in på mack eller liknade eftersom jag råkat blöta ned hela skrevet Så att det ser ut som jag pinkat ned mig.
Var hemma vid 17. Då är det dags att skölja upp allt och hänga på tork.
Allt för 2 x 25 minuters dyk (Min buddy körde vått)

Det FÖRSTA jag gör när jag kommer hem är att fråga i gruppen vilka som är på nästa helg?

Buke är ju ett hästforum, enough said ;), och sök med hund är en god kandidat, men vilka andra galna hobbies finns det där ute där omkringarbetet tar så mycket mer tid än själva utförandet? Fallskärmshoppning?
Och vad är den underligaste "bieffekten" av eran hobby?
 
Det räknas nog inte riktigt hit, men min nyaste hobby är att åka lastbil. Så när jag har 1 ledig dag efter 7 dagar på jobbet och innan jag ska jobba 7 dagar till, så klämmer jag givetvis in en heldag i lastbilen med uppgång vid 5. Och när jag jobbat nästa mastodontperiod på jobbet så är jag givetvis inte sen med att boka in en ny lastbilsdag innan jag ska tillbaka för att göra några 12-timmarsskift på jobbet.
Utöver detta har jag hund och häst.

Ja, jag har en tendens att övergöra precis allt jag gör. Tror det ligger i ens natur när en ägnat sig åt hästar ett helt liv. Typ. Tror du inte det är för att vi är vana att lägga oerhört mkt tid så det är liksom inte konstigt för oss att ha fullt upp? Jag blir liksom nervös av att vara hemma och ta det lugnt.