Tidsåtgång morgonbestyr före skola/jobb?

Duschar alltid på kvällen. Då är man ren när man lägger sig i lakanen och man är ren på morgonen. Skulle jag duscha på morgonen skulle jag lägga mig skitig och det vill jag inte.

Jag går upp 07.00 och sitter i bilen 07.30. Då har jag gått upp, klätt på mig, gett hästarna krubba, hängt ut hö, öppnat till hönsen och tagit ut hästarna.

Kan inte äta på morgonen, måste vara fysiskt aktiv först.

Jag blir så varm när jag sover så även om jag är ren skulle jag vakna svettig.
 
När jag börjar 7.30 kliver jag upp två timmar innan. 15-20 minuter för att cykla till jobbet (fast nu när det blivit bart går det på 10), 5 minuter gos med hunden i hallen, 45-50 minuter morgonrastning med samma hund, 10-20 minuter ligga och dra sig i sängen. Resten av tiden går åt till att byta vatten åt Frej, hitta kläder som är hyfsat hela och någorlunda rena :angel:, borsta håret och försöka hinna plocka undan lite saker i sovrummet samt bädda. Om jag har lite för mycket tid går jag längre promenad med Frej!

Jag kan nästan svära på att morgonminuterna är kortare än några andra minuter under dagen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.
Jag tar ca 1½ timme på mig.
Då hinner jag: vakna, tvätta mig, klä på mig, mata katterna, byta vatten till katterna (de som inte går ut), borsta tänderna, dricka te, larva en halvtimme på internet samt fodra, vattna och leda ut hästar till hagarna.
 
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.
En halvtimme, ungefär. På den tiden hinner jag duscha, klä på mig och borsta håret. Dessutom packa väskor till mig och barnen. Väcka två barn (6 och 8), ge dem frukost, ta fram kläder, borsta deras hår och se till att de kommer påklädda och mätta ut genom dörren.
 
Så kul att se allas svar!

Det verkar fortfarande vara många som tar ca 20 min på sig, som jag.
Det trodde jag faktiskt inte, jag blev lite förvånad över att det inte är fler som lägger längre tid på att sminka sig. Men jag blir också glad över det, för vi är självklart fina allihop utan smink också!

Men väldigt många som snoozar! Där blev jag också förvånad. Blir ni inte trötta? Snoozar ni lika mycket oavsett årstid?


2-3 timmar, från 5. Det är min ensamtid och jag älskar det. Dricker kaffe, planerar dagen, vattnar blommor ... Frukost äter jag först när jag kommit till jobbet, runt 8-9.

Oj! Både vinter och sommar?

Snoozar alldrig, och avskyr folk som gör det om man sover tillsammans. :mad::rage:

Eller hur!!! Jag har ibland bott i sovsal på vandrarhem där vissa gjort så! Så totalt respektlöst!!!

Kliver upp direkt klockan ringer.
Vi äter en stadig frukost i lugn och ro. Ägg, fil, müsli, macka och te. Tar en timme på oss varav nästan all tid går till frukosten.

Snooza har jag aldrig fattat poängen med. Störa sömnen med larm :confused:

Så skulle jag ha gjort ifall vi inte ätit frukost gemensamt på jobbet eller ifall jag börjat senare :) Frukost= dagens bästa! :heart
 
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.

Behöver jag inte göra något med hundarna och ska börja kl. 6 så behöver jag typ en kvart innan jag åker.
Börjar jag kl. 14 eller 22 så kliver jag upp och har hela min dag innan jag åker till jobbet och går och sover direkt efter jobbet.
 
25min mellan klockan ringer och jag går ut till bilen. På den tiden så snozar jag, äter frukost medans jag slösurfar på mobilen, klär på mig, går på toa, släpper ut/in/fodrar katter och fyller på vattenflaska.

Är denna tiden jag tar på mig oavsett om det är till natt jobbet eller mitt em jobb, sminkar mig inte och har samma kläder varje dag typ. Borstar inte ens håret :o.

Duschar, diskar och sånt efter jobb istället.
 
03.30 är ju mitt i natten :D. Vaknar du den tiden året runt?
Yes, året om, även lediga dagar, men på helgerna kan jag tvinga mig själv att gå och lägga mig igen och glo på tv i sängen, men då har jag varit uppe kanske 2 timmar. Somnar om en stund, 30-60 min...
 
När jag börjar kl 6:00...

Ställer klockan på 5:00 snoozar till 5:10 ibland 5:20.
Går på toa, borstar tänder, sminkar mig lite lätt, klär på mig och går till bilen. Vill helst köra iväg 5:45 då är jag på jobbet 6:55 :D
 
När jag börjar kl 6:00...

Ställer klockan på 5:00 snoozar till 5:10 ibland 5:20.
Går på toa, borstar tänder, sminkar mig lite lätt, klär på mig och går till bilen. Vill helst köra iväg 5:45 då är jag på jobbet 6:55 :D

Skrev du fel eller brukar du komma 55 minuter sent? :p
 
Så kul att se allas svar!

Det verkar fortfarande vara många som tar ca 20 min på sig, som jag.
Det trodde jag faktiskt inte, jag blev lite förvånad över att det inte är fler som lägger längre tid på att sminka sig. Men jag blir också glad över det, för vi är självklart fina allihop utan smink också!

Men väldigt många som snoozar! Där blev jag också förvånad. Blir ni inte trötta? Snoozar ni lika mycket oavsett årstid?
Snoozgrejen är för mig enda sättet att inte försova mig. Jag har 3-4 larm som går igång med ca 15 minuters mellanrum och jag snoozar alla dom. Om jag stängde av larmet istället skulle jag somna om och vakna klockan elva. Nu tvingas jag istället långsamt upp till vakenhet. Det är som att ta sig ur kvicksand, det sker långsamt och gradvis med många bakslag.
Sminka sig känns som överkurs när man mest har en dödsönskan. Senare på dagen när jag normaliserats kan jag ibland önska att jag la lite mer energi på att se trevlig ut men, det är som det är.
 
Typ 20 minuter. Måste åka hemifrån senast 6,30 för att vara på jobbet 7,00 och vill inte sova så tidigt på kvällen, så löser det genom att gå upp så sent som möjligt på morgonen.
 
17-20 minuter innan jag måste fara och det räcker egentligen inte alls. Toabesök och dusch tar mesta delen av tiden. Slänger ner matlådan och eventuella andra prylar som behovs samt matar djuret. Panikgör typ allt annat. och höll nyligen på att lämna lägenheten med tandborsten i munnen... Mitt mål för i år är att gå upp åtminstone 30 minuter innan avfärd men är så jäkla trött av mig.

Hade önskat att jag inte behövde duscha på morgonen men är så varm av mig att jag oftast vaknar genomsvettig nångång under natten. Kul.
 
Om jag bara behöver tänka på mig själv:, 15 minuter.
Om jag behöver ta hand om barn; En timme.


Gillar att ta det lugnt på morgonen men har flex på jobbet och samlar hellre än att sitta hemma och såsa. Kan äta på jobbet.
 
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.
Vardag utan förskolelämning: ca 30 min (20 om ej hårtvätt)
Trycker igång bryggaren, duschar, tvättar håret, smörjer ansikte, i undantagsfall smetar på lite mascara, klär på mig, tar en thermoskopp med kaffe och en drickbart med till bilen, sticker.

Vardag med förskolelämning: 45 min
Som ovan men sedan väckning av barnet, påklädning och tandborstning av henne innan jag typ bär henne ut till bilen och åker.

Dricker frukost på väg till jobbet, ändå inte hungrig så tidigt och vill inte prioritera bort mer sömn för att käka hemma. Barnet äter på förskolan.
 
2-3 timmar, från 5. Det är min ensamtid och jag älskar det.
Igår jobbade jag med högskoleprovet och gick hemifrån vid 5:30. Gick därför upp vid 3. Kändes lite extremt när jag ställde klockan men i efterhand är jag väldigt nöjd med att ha kunnat ta det lika lugnt som vanligt.

Ju mer hektisk dagen är, desto nöjdare blir jag med känslan av att jag inte kommer att lägga all min tid på att göra andra nöjda, för jag har redan sett till att hinna med mina egna tankar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 035
Senast: Sol
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 833
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp