Tidsåtgång morgonbestyr före skola/jobb?

Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.

Jag vill gärna ha en timme för frukost och för att vakna till i lugn och ro. Så jag går oftast upp vid 06:30 ca. Fixar te och frukost, matar katter, duschar, klär på mig, och har sedan ca 30-40 min för att äta frukost.

Sminkar mig aldrig, och lever i tofs, så förberedelsetiden för påklädning etc är minimal. Det är duschen isf som tar lite tid.
 
Allt från 1 timme och 15 min till 40min innan jag ska vara på jobbet går jag upp. Går hemifrån 30-20min innan jag börjar.
Går på toa och borstar tänder/hår, äter inte frukost och sminkar mig ett fåtal gånger per år. :)
 
När jag hade öppningarna på jobbet klev jag upp 15 minuter innan dörren skulle vara upplåst :idea:
Men vanligtvis går jag upp 30-40 min innan barnen, tycker att det är skönt att vara klar när jag ska förbereda dem inför förskolan.
 
Vaknar ca kvart i 6 och har då en timme på mig. 15-30 min går till snooze eller att slösurfa. Klär på mig och går ut med hunden. Fixar sedan toabestyr och sminkar mig medan han äter och sen är jag redo att gå till bilen. Äter frukost på jobbet och duschar väldigt sällan på morgonen.
 
Flera larm, jag drar mig gärna, speciellt om dottern väckt mig på natten.
Går upp senast 06.20 och då har jag bråttom. Ska hinna klä på mig (oftast förberett dagen innan), borsta tänder och hår, mata katter, tömma kattlådan, plocka med mig matväskan (matlådor m m förberett dagen innan) och få med mig bajspåsarna (kattlåda, ev dotterns blöjpåse).
Om dottern vaknar samtidigt som mig behöver jag vänta in att maken kommer ner. Sover dottern kan jag springa igenom rutinerna på ett annat sätt.
Vill åka 06.30. Måste åka 06.40 för att komma i tid.
Börjar jobbet kl 7.
Kl 9 äter vi frukost. (oftast dricker jag t ex havredryck eller yogurt/fil vid 7)
 
Klockan ringer 05.20 och jag går upp senast 05.45 beroende på hur länge jag snoozat (med andra ord beror det på hur mysig katten är på morgonen). Sen lämnar jag hemmet mellan 06.40-07.15 beroende på hur snabb jag är och om jag duschar eller ej och eftersom jag har flex beror det också på om jag har möten direkt på morgonen eller inte.

Jag dricker kaffe, matar katterna och släpper ut dem om de vill det, ser till hästarna (och fyller på hö/vatten om det skulle behövas), sminkar mig, fixar håret och ibland duschar jag. Packar min lunchlåda, tar överblivet kaffe i min termosmugg och klär på mig ytterkläder för att sedan ta bilen till jobbet. Tillbringar 40 min i bilen då jag pendlar till jobb. Ofta samåker jag med sambon halva vägen. :)
 
Ja, som rubriken lyder; hur lång tid tar ni på er från att väckarklockan ringer tills ni stiger utanför ytterdörren en morgon när ni ska till skolan eller jobbet?

Och till vad går tiden? Vad jobbar ni med eller vad studerar ni till?

Jag är nyfiken eftersom jag och min granne verkar vara varandras motpoler - jag hör henne börja greja i köket 80 minuter innan jag hör henne stänga ytterdörren och gå hemifrån.

För min egen del tar jag ca 15-20 minuter på mig nu för tiden när jag kommit på att jag inte vill stressa, tidigare var det ca 7 minuter.

Men då kliver jag bara upp, går på toa, tar fram matlådan, klär på mig och går. Sminkar mig inte, använder jobbets kläder på jobbet och dricker kaffe och äter frukost på jobbet.
Hade jag sminkat mig, använt privata kläder och ätit frukost hemma hade det ju sett annorlunda ut.

1 timme, duschar, klär på mig och äter hyfsat lång frukost. Fungerar inte innan jag fått i mig frukost så det är ett måste. Sminkar mig lite och fixar håret med. Kläder tar jag fram kvällen innan och packar väskan med allt nödvändigt gör jag också kvällen innan, matlådan packas såklart ner på morgonen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 035
Senast: Sol
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 833
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp