Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

B

**BORTTAGEN**

Hur funkar en sån? Framförallt, var kan jag hitta en sådan? Pris? Jag har för mig att det är någon här som använder en sådan. Tacksam för svar!
/Pella
 
Jag har sökt på forumen och hittat bla Alexandra som har grind. Nån annan hade sett annons här, men jag har letat bland länkarna och inte hittat nåt. Nån som vet?
 
Det finns flera olika varianter. Bla. en "automatisk grind" som öppnar upp en hage, på ett speciellt klockslag, där man har lagt höet. Det finns också en "lunchbox" som öppnar sig på inställd tid. Har ingen egen erfarenhet av dessa grejor, men båda verkar fungera bra. Lunchboxen har väl den fördelen att höet inte blåser bort om det är storm ute, eller blir begravt under snön.

Här kommer några länkar;
Lunchboxen
Novel Ways Grindöppnare
Hästnet
 
Sv: Tidsinställd utfodringsautomat för hö?

Tja! Jag har en lunchbox som jag är jättenöjd med. Den ligger på hasttema.se lunchboxen. KGL tror jag dom heter..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
5 378
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Hellhound
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·
Gravid - 1år Jag ska köpa mig en bärsele. Har fått låna en mjuk variant men den funkar inte så bra så jag spanar på ergobaby. Jag vill inte ha sjal...
Svar
16
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp