Tiger är snorig och nyser.

B

**BORTTAGEN**

Något speciellt man kan tänka på när kattungar blir snoriga? Han har nyst flera gånger idag och är lite snorig. :( Pigg och glad och äter som en mindre ardenner, men jag blir allt lite orolig ändå.(nästan mer orolig än om gubben eller sonen är sjuka :crazy:) Tacksam för råd.
 
Självklart behöver han lite extra värme. Själv skulle jag ta han till veterinären eller iallafall ringa. Finns mycket information om katter och skötsel på tex. www.katt.nu Hur gammal är han? Kattungar utvecklar sitt immunförsvar under vecka 10-12 och behöver då vara hos sin mamma och syskon.
 
Så länge hans allmäntillstånd är opåverkat så är det nog ingen orsak till oro, kattungar har ju lite sämre immunförsvar och kan lätt bli lite snoriga, speciellt precis efter flytten till det nya hemmet.
Men var uppmärksam på om något av hans ögon blir infekterade, då kan det tyda på klamydia (vilket iofs inte går att göra något åt, men ändå).
 
Vi vet ju inte riktigt hur gammal han är. Min man räddade honom från att bli måsmat i en fiskhamn här. Mamman var borta så vi fick ta hem det lilla livet. Jag kan tippa på att han är mellan sju och nio veckor ungefär.(Vi har haft honom i två veckor nu.) Allmäntillståndet är bra. Han äter och busar som innan. Nu har nosen slutat rinna men han nyser emellanåt. Det verkar som om förkylningen håller på att ge med sig. Värme och kel får han massor av. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 355
Senast: attheedge
·
Katthälsa Hej alla kloka kattmänniskor! När vi hämtade hem vår (nu 18-veckors) kattunge vid 13 veckor hade han ett ”klart nosflöde” som han även...
Svar
6
· Visningar
1 493
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp