Bukefalos 28 år!

B

blissare

Någon som har erfarenhet av detta till hamster?
Har använt det till råttor och då funkade det jättebra, tänker väl mest på att hamstern är ett såpass litet djur...
Har en ny hamster, ca 9 månader med kli på huvud och mage mest,funderar på ohyra eller kanske eksem?
om det är eksem/torr hud, kan man använda barnolja el dyl i pälsen?
Skall ringa vet. imorgon och fråga men här finns mycket erfarenhet :)
 
Sv: Tiguspray

Tiguspray finns väl inte till försäljning längre? Har för mig att Kemikalieinspektionen förbjöd det i somras för att det räknades som bekämpningsmedel men inte var godkänt på nått sätt.

Hur det funkar på hamster har jag däremot ingen aning om...
 
Sv: Tiguspray

jo, den finns kvar att köpa, de som är ute i butiker är ok, den kommer antagligen senare att bli godkänd igen fick jag höra då jag under dagen ringde o kolla upp det.
 
Sv: Tiguspray

Jaha okej vad bra! Skönt om det kommer tillbaka då, det funkar ju bra mot väldigt mycket ohyra! Iallafall på ytor vet jag att den funkar, på djur hoppas jag att nån annan här på forumet har erfarenhet av :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, skulle vilja ha flera infallsvinklar på vårt problem. Bakgrund Islandshäst, 12 år haft Ilischios med efterföljande fång sommar...
Svar
13
· Visningar
2 301
Senast: Masel
·
Hästvård Grannstallägaren, en halvknepig gammal travgubbe, har ett gäng shetlandsston som han tar föl på. Travgubben är egentligen inte elak men...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: palle
·
Hästvård Skulle klippa av shettisen lite päls här ikväll. Klippte honom i januari förra året och inga problem alls för klippmaskinen då. Nu så...
2
Svar
35
· Visningar
4 075
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Nu är jag less på att slå skallen så att jag tuppar av. FINNS det hjälmar som sprider ut smällen såpass att det inte gör så vidrigt ont...
Svar
13
· Visningar
1 262
Senast: Sammets_rosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp