Tik kissar inne!

Annis_

Trådstartare
Vi har två hundar varav den yngre är en spetstik på tre år. Hon blev rumsren snabbt men vid första löpet så började hon kissa inne och detta har sedan fortsatt periodvis och eskalerat. Framför allt så händer det när hon löper men det kan nu mer även hända annars också. Gemensamt för dessa tillfällen är att det ALLTID sker i vår säng, på någon matta eller annat mjukt underlag.

Vi aktiverar hundarna mycket då den äldre kräver extremt mycket motion och psykisk aktivering så hänger ju så klart även den lilla på. De är inte ensamma särskilt mycket då vi båda har jobb som gör att vi är hemma mycket. Det blir flera promenader om dagen som sig bör och även en längre cykeltur eller löprunda oftast. Trots att hon kissar många gånger under promenaderna så kan hon utan problem gå direkt in till vårt sovrum om det är öppet dit och kissa i sängen. Vi stänger för med galler till alla rum nu mer nästan...kan inte heller ha henne hemma hos andra för så fort hon kommer in i någons hem så kissar hon. Vad vi än testat så blir det inte bättre.

Någon som har något tips på vad vi kan göra? Och vad skulle detta kunna bero på??
 
Finns tikar som markerar inne precis som vissa hanhundar - kan vara gräsligt svårt att få väck.
Har haft en sådan, men hon gjorde det enbart tillsammans med min andra tik - när hon blev ensamhund försvann beteendet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund har varit klockrent rumsren. Tills för några månader sedan. Då kissade han hos bekanta och på nya ställen inomhus. Sedan några...
2
Svar
24
· Visningar
2 082
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag har två dvärgpudeltikar på 4 år. Dom har alltid varit rumsrena och duktiga på det viset. Sedan ungefär en månad tillbaka har en av...
Svar
7
· Visningar
4 116
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp