Enya

Trådstartare
Jag blir snart helt knäpp!!! :mad: Min hund tar av sig det hela tiden. Och jag sätter på det igen. Jag har ett som jag köpte 1999 med karborreband. finns det någon annan sort man kan köpa? Och i så fall var ska jag titta?

Har era tikar skydd när de löper?
 
Sv: Tikskydd

Min har det inte men jag börjar undra om jag måste skaffa då det är fläckar högt och lågt.. Första löpet skötte hon allt själv men inte nu...
 
Sv: Tikskydd

Min förra tik skötte också allt själv, det var underbart. Så tikskyddet jag köpte då lät jag vara oanvänt fram tills jag köpte denna tiken och hon började löpa. Hon tvättar sig ofta, men det blir ändå bloddroppar på golvet.

GAAAAAAHHHHH!!! Nu har hon tagit av sig det igen!! Tog på det precis innan jag startade denna tråden! Jäkla hund!
 
Sv: Tikskydd

Jag skaffade ett tikskydd till min hund men hon avskydde det. När hon hade på sig det satt hon antingen blickstill eller så for hon runt och välte stolar för att hon försökte få av sig det. :p

Sen bestämde jag mig för att tillverka ett eget som skulle sitta på lite bättre. Så jag köpte ett par stora bebistrosor och klippte hål för svansen. Det satt perfekt men hon var lika galen ändå.. Till slut gav jag upp. Det kändes mindre jobbigt att städa än att tjafsa med hundstackarn hela tiden.
 
Sv: Tikskydd

Säger du så om kvinnor som har mens?

Nej, jag dör inte av lite blod, men hunden sover i min säng....därför vill jag ha tikskydd. Dessutom får hon sova i soffan. Min man dessutom, tycker att det är äckligt med blod på golvet. Vi har också små barn, tänk om de trampar på det osv. Därför är det smidigt med ett tikskydd, man slipper blod i möbler och på golvet.
 
Sv: Tikskydd

det enda min hund inte har plockat av sig eller gjort om till trasmattematerial är ett från pet's creation. det har hållit två-tre löp nu! tänk på att tvätta tikskyddet ofta, det blir en bakteriehärd av det annars.

när det gäller blod överallt så tycker jag inte att det är någon panik att torka golven lite oftare, men min sambo tycker det är skitäckligt så vi har fått kompromissa. hon har alltid tikskydd på sig inne när hon löper men får ändå sova i sängen och på soffan. skaffar jag nån mer tik kommer jag lära den från början att ha en bestämd plats på soffan och i sängen så att jag kan skydda tyget med en filt istället. fast det hade nog inte ens räckt om det blir en som är lika slarvig som den nuvarande.
 
Sv: Tikskydd

Varför måste man rasta hunden, ingen har väl dött av hundkiss och hundbajs i lägenheten :smirk:
det handlar väl inte så mkt om hur farligt det är men jag föredrar tikskydd (slipper blod överallt och äckliga hanhundar som slickar i sig blodet) framför blod överallt i lägenheten.
Men du kanske tycker det är mysigt med blod lite varstanns?
 
Sv: Tikskydd

jag förmodar att du själv blodar ner dina byxor och trosor eftersom det är störtlöjligt med bindor och tampong?
 
Sv: Tikskydd

Jag kompromissar med att de har tikskydd på dagarna men inte på nätterna. Efter promenad och på natten så får de sova i kök eller hall där det inte finns mattor så att de får "lufta".
 
Sv: Tikskydd

Själv har jag det gärna så att hon har tikskydd på natten när hon sover i sängen och inte liiiika viktigt på dagen. Vi har dessutom filtar på soffan och i sängne nu för att hon inte ska bloda ner allt. Det kommer faktiskt förvånatsvärt lite blod när hon ligger ner i soffan, det kommer mer när hon rör på sig och är uppe och går. Jag har satt på tikskyddet X-antal gånger redan i dag och jag börjar bli trött på det. Så här är det varje dag!! Jag dammsugar varje dag och upplever deti nte så himla jobbigt att ta moppen några gånger per dag, men jag är ju som bekant inte ensam i detta förhållandet.
 
Sv: Tikskydd

Druvan skrev:
Tycker tikskydd är fånigt och synd om hunden. Lite blod har väl ingen dött av??

Håller faktiskt med. Min tik sköter iof sitt löp ganska snyggt, men blodfritt går ju inte att få. Hon skulle aldrig någonsin acceptera ett tikskydd och jag vill inte utsätta henne för det heller.
Lite blod går att torka upp. Men iof har jag heller aldrig haft en tik som blodar ner i mängder, men jag upplever det som väldigt få tikar som gör det.

Hon sover också i soffa och säng, men då jag alltid lärt mina hundar att de ska fråga innan de får gå upp så är det inget märkvärdigt om tiken under löpet inte får sova i varken säng eller soffa. Hon lägger sig då lika gärna i sin koja brevid soffan. Alternativ att jag lägger en handduk/lakan i soffan under löpet.
 
Sv: Tikskydd

När min hund skakar sig på morgonen så sprätter det blod ½ meter upp på väggarna. Det är grym sanering när hon är klar...
 
Sv: Tikskydd

Tippan skrev:
När min hund skakar sig på morgonen så sprätter det blod ½ meter upp på väggarna. Det är grym sanering när hon är klar...

Ja, det låter ju mindre trevligt.
 
Sv: Tikskydd

Min lilla tjej låter tikskyddet sitta kvar, men äter sönder själva binmdan som ligger i..! Kan ni förklara det då?! *hmm*
 
Sv: Tikskydd

Att jämnföra med oss människor låter lite fånigt :smirk:. Vi har ju liksom kläder på oss. Fast ni hundägare som tvingar på hunden tikskydd kanske tillhör den kategorin som klär ut sina hundar också :angel:

Mina tikar sover i sängen och jag har mattor på golven men det är ju bara att städa undan mattorna samt byta sängkläder oftare :idea:
 
Sv: Tikskydd

nej jag klär inte på min hund. och hon blöder så mycket/tvättar sig så lite så att det går igenom sängkläderna och täckena och madrasskyddet går inte att tvätta varje dag. jag har bara två täcken och fyra tvättider i månaden.
 
Sv: Tikskydd

mmm men passen är på 4 timmar så tvätten hinner inte alltid torka. och det är 4 per hushåll och inte per person = mycket tvätt. fast vi har ett grovtvättpass i månaden också!

(bortskämd med egen tvättmaskin + tumlare i gamla lägenheten)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 552
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp