Till er som ogillar standardutseendet på texten i inlägg

Jag testar med en ny stil som byter till något ni kanske gillar bättre.
Långt ned till vänster på sidorna finns nu en Bukefalos-länk om ni klickar på den som representerar standardvalet av stil kan ni välja sans-serif.

Skriv gärna vad ni tycker jag gillar nog den andra bättre, Bukefalos, men det är kanske för att jag använt den länge nu och vant mig?
 
Suveränt! Så mycket bättre med Sans Serif!
Men alltså varför? Den känns ju så himla överdrivet luftig och 'hej jag går i femman och ska skriva en text om späckhuggare'?

Tycker den är gräslig.

@Gunnar Kan du snälla behålla såhär så man får välja? För alla lär ju rösta för Sans Serif men jag är med dig på den här, Bukefalos är bättre ;)
 
Jag gillar nog "Bukefalos"-stilen bäst. Sans serif känns alldeles för stor och "utspridd" (eller luftig, som niphredil sa). Tycker det vore toppen om man fick välja själv :)
 
Texten har lite för stor font nu med Sans Serif, mycket större än motsvarande Serif.
Borde sänkas ett snäpp, eller snarare bytas mot en Sans Serif som är mindre i storleken.
 
Texten har lite för stor font nu med Sans Serif, mycket större än motsvarande Serif.
Borde sänkas ett snäpp, eller snarare bytas mot en Sans Serif som är mindre i storleken.

Surfar du via dator eller telefon? På telefonen är storleken utmärkt, tycker jag, men kan tänka mig att den blir lite uppblåst på en stor skärm.
 
Tvärtom. På datorn är den ok, men på telefonen blir det väldigt få ord per rad och ordbilden suger totalt.
 
Storleken är densamma som på serifen, men jag förstår vad du menar. Frågan är dock om den inte skall få vara lite stor så den kanske passar bättre för de som tyckt att texten är för liten.
 
Har minskat line height och bytt font så den är samma som all annan sans-serif här på sidan.
Någon som märker någon skillnad, har några åsikter om den här ändringen?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 636
Senast: starcraft
·
Bukefalosnyheter Nu är det nästan två dygn sedan jag lade in lite nyheter på Bukefalos, vet inte om någon upptäckt det. I den vita meny-listen högt upp...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 685
Senast: clusia
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 456
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp