Till er som ogillar standardutseendet på texten i inlägg

Jag testar med en ny stil som byter till något ni kanske gillar bättre.
Långt ned till vänster på sidorna finns nu en Bukefalos-länk om ni klickar på den som representerar standardvalet av stil kan ni välja sans-serif.

Skriv gärna vad ni tycker jag gillar nog den andra bättre, Bukefalos, men det är kanske för att jag använt den länge nu och vant mig?
 
Nu testar jag på telefonen och sans serif är bättre även där. Fast mina skickade inlägg står kvar så när jag ska skriva ett nytt måste jag radera först, det är lite irriterande.
 
Sans-serifen är mycket bättre! Jag gillade det första typsnittet eftersom jag tycker att klackar är snyggt - men under helgen har jag upptäckt att långa texter blev väldigt svårlästa.

Det är nog ingen slump att serifer mest används i tryckt text och sans-serifer på nätet.

Men please, ändra inte graden/storleken. Tänk på oss ålderssynta :(
 
@Gunnar Bytte och det är så mycket bättre att läsa i inläggen nu! Tack. Det är bara texten under rubrikerna på foumen som är galet liten ännu, eller så är det för att den är grå som det är svårt att läsa den korta början till trådstarten.

Går det förresten att få en kort förhandstitt på trådarna även på sidan med "nya inlägg" ? Just nu ser jag bara rubriker där.
 
Men alltså varför? Den känns ju så himla överdrivet luftig och 'hej jag går i femman och ska skriva en text om späckhuggare'?

Tycker den är gräslig.

Haha! Jag tycker den med seriffer ser ut som 'hej jag går i femman och har inte lärt mig att seriffer inte ska användas för läsning på bildskärm' :p
 
Skriv gärna vad ni tycker jag gillar nog den andra bättre, Bukefalos, men det är kanske för att jag använt den länge nu och vant mig?

Tack, tack, tack!
:bow::bow::bow:

Nu kan jag läsa mer än ett inlägg utan att få ont i pannan, dessutom ser jag vad det står i Notiser ;)
 
Först tyckte jag att sans serif kändes för stor men nu när jag använt den en stund känns den bättre och mer lättläst än Bukefalos-stilen
 
Bukefalos - helt klart!!
Håller fast vid att Bukefalos är snyggast fortfarande, men sans - serif är mer lättläst - OM måste texten minskat, annars ser det inte klokt ut och det är svårläst (o r d e n b l i r s å l å n g a . . . (zoomar man ut ett hack så blir det perfekt!))
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
Bukefalosnyheter Nu är det nästan två dygn sedan jag lade in lite nyheter på Bukefalos, vet inte om någon upptäckt det. I den vita meny-listen högt upp...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 707
Senast: clusia
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp