Bukefalos 28 år!

Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vilya

Trådstartare
Var hos BM idag och de skulle lyssna efter hjärtljud men ingen av barmorskorna hittade något även fast de letade i en halv timme, så jag fick en akuttid till UL på sjukhuset.

Fick sitta på den avdelningen dit man kommer för att göra abort i tre timmar, bland massa tjejer som hade ont och mådde dåligt, innan det var min tur att ultraljudas. Jag har aldrig (nästan iaf) varit så orolig och rädd... Sen fick vi komma in och där var den... Vår fina bebis bara låg där och sprattlade runt och levde rövare helt utan att veta att h*n hade skrämt livet ur sina stackars föräldrar!

Allt såg jätte bra ut och för min sambo var det en betydligt bättre bekräftelse än det där lilla blåa krysset på grav. testet!

Sen hade jag gått ner 5 kg sen inskrivningen för 4 veckor sen så det var ju kanske inte så bra men bebisen mår bra och det är huvudsaken :banana:
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Oj vilken pärs! Lider med er, tur att det gick bra!
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Usch, jag blir nervös bara av att läsa om det! Vilken lättnad det måste varit! Lycka till resten av graviditeten! :banana:

/Timsetim
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Nej usch och fy vad hemskt, tur att allt var bra. Lycka till!
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Men hjälp :crazy: ...

...jag vet inte vad jag skulle ha gjort i din situation. Vad läskigt!

Så fantastiskt att det inte var något galet.

Lycka till med bebben och krama magen ;)
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Åh jisses vad skönt att allt var väl iaf... vet inte vad jag hade gjort i er situation innan man vet... Hoppas att allt går bra resten av graviditeten nu...
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Det var läskigt, har tänkt så himla mycket på det efteråt... Vaknade tidigt på morgonen efter och gick och badade då brast det totalt för mig, bara satt där och grät tills min sambo vaknade...

Har i efterhand fått höra att det var rent idiotiskt att försöka lyssna efter hjärtljud så tidigt i graviditeten (v.15) och att det är ganska vanligt att man inte hör något då. De barnmorskorna som letade efter ljudet letade så himla långt ner men sen när det blev ultraljud kollade läkaren mellan blygdbenet och naveln och där låg den ju. Min sambo skrek rakt ut när han såg sin bebis och att den levde, läkaren verkade ha haft en dålig kväll och blev uppriktigt glad för vår skull och visade massor även fast man märkte att hon egentligen inte hade tid.

Sen åkte vi och köpte kinamat, tror aldrig att något har smakat så bra!
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Jag är bara i v. 13, och var hos MVC idag. Hon försökte lyssna på hjätrljuden, men hörde bara mig. Lite tidigt ännu.
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Jag är lika orolig jag är på någon sådan undersökning. Mardröm om det skulle visa sig att lille bebisen inte levde eller liknande. *hua*

Men villken tur att dom "hittade" bebis i alla fall...
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Åh, är du gravid? Visst var det du och din sambo som hade försökt jättelänge? Stort grattis till er! :D
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

Taaack :D

Ja, det var vi som försökt länge. Jag är förundrad över hur många här på buke som minns mig, och mina bekymmer. Var jag verkligen SÅ gnällig? :o ;)
 
Sv: Till helvetet och tillbaks på 4 timmar...

bananabambi skrev:
Taaack :D

Ja, det var vi som försökt länge. Jag är förundrad över hur många här på buke som minns mig, och mina bekymmer. Var jag verkligen SÅ gnällig? :o ;)

Åh, jag tänkte precis säga det som skrevs ovanför - att det var ju du som hade en sådan enorm längtan efter ett barn och trots otaliga försök inte lyckades bli gravid.

Ville bara säga att jag blev så GLAD när jag läste ditt inlägg! Gud så härligt! Nu ser jag fram emot fortsättningen! :)

Till trådskaparen - underbart att det lilla miraklet låg och sprattlade, lycka till med resten av graviditeten! :)

/Anna, som plötsligt blev mycket piggare och gladare! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 226
Senast: Tramptass
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 200
Senast: paradiset
·
Övr. Barn Min BM har satt mig fullständigt på pottkanten. :cry: Är nu gravid i 27:e veckan, kör tung lastbil i mit arbete. Mår för övrigt...
2
Svar
25
· Visningar
3 206
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp