Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bit härifrån ligger ett charmigt torp som jag ofta går eller rider förbi. Det är till salu nu och tomten är visst nästan en hektar stor. Stället ligger jättefint och jag skulle kunna tänka mig att bo där MEN det finns två stora MEN. Det första är att det kostar ungefär dubbelt så mycket som jag har råd med trots att det är rätt billigt med Stockholmsmått mätt. Det andra är att det luktar MÖGEL! Jag har aldrig någonsin känt sån stark mögellukt någonstans. Man känner det tydligt när man passerar gårdsplanen. Men jag kanske ska gå på visningen i morgon ändå :) bara för att få sukta lite och tänka att "tänk om jag hade råd och det var helt fräscht". Att drömma är lyckligtvis gratis :) (Det kan ju förstås vara någon av sidobyggnaderna som ruttnat för det finns ett antal sådana.)

Hemma har körsbärsträdet utanför min entré blivit fällt. Ytan rent trädet har jättefin jord men är proppfull med kers och rötter. Där finns också en hel del sten och en del av dem har jag redan baxat upp. De ska få bli en mur vid kortsidan av min andra odlingsyta. Det nya ytan kommer jag att få göra vad jag vill med :) och jag är skitlycklig över att få en ny lekplats :D , för det är bland det roligaste som finns att få skapa i trädgården.

Jag inser ju att jag tydligen inte kommit ifrån sandlådestadiet. Det blev rätt uppenbart idag när jag satt på marken med benen i kors och rensade ogräs. Det var lite hink-och-spade över det hela och på händerna hade jag dessutom barnhandskar med tecknande figurer på, haha. Jag har verkligen pyttesmå händer.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp