Till vilken foderkategori hör lusernpellets?

Lotus

Trådstartare
Har bara en gammal variant av Plancks bok och är inte så insatt i "moderna" fodermedel, så jag undrar helt enkelt till vilken foderkategori lusernpellets räknas? Vad jag förstått räknas lusern hackat strå till grovfoder, och det kan jag ju begripa - men vad är då pelletsvarianten?
Vad innehåller en vanlig variant av pelletsen? Och det jag är mest intresserad av egentligen - hur skall proteinet värderas -som grovfoderprotein (och vad jag förstått av alla diskussioner här= mindre farligt) eller på annat sätt?
Jättetacksam för svar!
 
Det är en liten knepig fråga. Man kan väl säga som så att det räknas till grovfoderkategorin, men kan inte ersätta/bytas ut mot grovfoder. Blev det snurrigt? :confused:

Krafft har ju iaf lusernpellets, dem hittar man under "Grovfoder", dock kan man inte byta ut t.ex. 1 kg hö mot lusernpellets, som man kan göra med deras lusern hack. Detta pga att den "naturliga strukturen" inte är helt bevarad eller något. :smirk: Men proteinmässigt så är det väl samma aminosyrakedjor i pelletsen som i hacket, antar jag.. Samma värden har dem ju iaf. :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
2 898
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp