Tilläggsregistrera som swb

Frilli

Trådstartare
Undrar om någon som importerat en kwpn av tp sektionen som lyckats registrera den som en swb?
Funderar på att köpa ett två årigt sto som är en blandning av gelderländer och hackney. Den har en fullständig stamtavla i passet och i kwpns register. Hade varit roligt att kunna visa på tre års testet.
Hur har ni registrerat era?
 
Att regga den i swb är inga konstigheter, men du kommer inte få gröna papper. Men sen är frågan hur många som bryr sej om färgen på papprena numer när prestation går före färg på papper...

Jag va en sån som ville ha gröna papper på mina hästar förr, men har ändrat åsikt.
Det enda som gör skillnad på färgen på papper är breeders.
Alla hästar får visas på 3årstestet i mån av plats (grundstamboksförda har förtur) men i detta fallet kommer den ej få diplom om den kommer upp till det. Men återigen den har fortfarande fått "diplomsiffror"...
 
Vilken underbar mix med gelder och hackney.
Jag håller med Corzette om att färgen på pappret inte spelar någon roll så registrera den du.
Ska du ha den för körning eller ridning?
 
Undrar om någon som importerat en kwpn av tp sektionen som lyckats registrera den som en swb?
Funderar på att köpa ett två årigt sto som är en blandning av gelderländer och hackney. Den har en fullständig stamtavla i passet och i kwpns register. Hade varit roligt att kunna visa på tre års testet.
Hur har ni registrerat era?
Den kommer inte att få raskod 04(renrasig) eller gröna papper, de kommer att bli grå. Färg på papprena är ju sekundärt men det är bra att veta hur det bedöms.
Om du får visa på treårstest får du vara beredd på att den kan få låga poäng på grund av att den bedöms efter SWBs rasstandard och inte bli väldigt besviken.
 

Liknande trådar

Avel Jag har en SWB-häst som jag vill "göra om" till en ISH-häst. Jag vet att även om jag registrerar henne i ISH nu kommer hon alltid på...
Svar
15
· Visningar
2 261
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp