Tilläggsregistrering, Vilken?

Diabetikern

Trådstartare
Gahh när man tror man har koll så kommer ytterligare val upp

Ska tilläggsregistrera min häst en irländsk sporthäst. Vallack

Ska man göra det på Svenska Hästavelsförbundet eller SWB? Skiljer en hundralapp i kostnad och blanketterna ser olika ut.

Vad har ni valt till era?
 
Min Trakehner är tilläggsregistrerad i SWB därför att han är ”av varmblodstyp” så jag skulle tro att en irländsk sporthäst hör hemma där också.
 
Vet inte hur SWB är men Svenska Hästavelsförbundet är skitjobbiga så jag väljer vilket tillgängligt förbund som helst bara jag slipper dom :laugh:
 
Min Trakehner är tilläggsregistrerad i SWB därför att han är ”av varmblodstyp” så jag skulle tro att en irländsk sporthäst hör hemma där också.
+ @Hippocampus

Ja det lutar åt det men samtidigt är det ju en valack och kommer ju inte avla så att ha på Svenska Hästavelsförbundet är ju egentligen inte fel. Där får man ju även fram stam om man vill.

Tror inget egentligen är fel
 
Vet inte hur SWB är men Svenska Hästavelsförbundet är skitjobbiga så jag väljer vilket tillgängligt förbund som helst bara jag slipper dom :laugh:

Va, är dem? Jag har reggat hästar där två ggr och det var inte något problem nån av gångarna.

En ISH hade jag dock reggat i SWB.
 
Vet inte hur SWB är men Svenska Hästavelsförbundet är skitjobbiga så jag väljer vilket tillgängligt förbund som helst bara jag slipper dom :laugh:

På vilket sätt? Jag har tre hästar reggade där, de brukar iaf vara snabba att rätta fel i databasen.
 
På vilket sätt? Jag har tre hästar reggade där, de brukar iaf vara snabba att rätta fel i databasen.
Nja, senast jag kontaktade dem angående en felaktig stam så tog de först bort alla namn i stammen och sen efter ett tag la de in den felaktiga stammen igen.
 
Nja, senast jag kontaktade dem angående en felaktig stam så tog de först bort alla namn i stammen och sen efter ett tag la de in den felaktiga stammen igen.

Men så störande! Vilken ras var det? Kanske är det olika personer beroende på ras?
 
Men så störande! Vilken ras var det? Kanske är det olika personer beroende på ras?
Morganhäst.
När jag mailade SH och påpekade att de lagt in fel stam igen fick jag svaret att de inte är avelsförening för Morgan och att jag skulle kontakta avelsföreningen för specialraser, så mailade dit i stället och inom nån dag var det rättat.
 
Gahh när man tror man har koll så kommer ytterligare val upp

Ska tilläggsregistrera min häst en irländsk sporthäst. Vallack

Ska man göra det på Svenska Hästavelsförbundet eller SWB? Skiljer en hundralapp i kostnad och blanketterna ser olika ut.

Vad har ni valt till era?
Jag hade en ISH förut och honom reggade jag hos SWB.
 
Gahh när man tror man har koll så kommer ytterligare val upp

Ska tilläggsregistrera min häst en irländsk sporthäst. Vallack

Ska man göra det på Svenska Hästavelsförbundet eller SWB? Skiljer en hundralapp i kostnad och blanketterna ser olika ut.

Vad har ni valt till era?
Har den stam? SWB isåfall.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 959
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 341
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp