Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Yttik

Trådstartare
Men hur ser man skillnad på en gräsfet häst och ett dräktigt sto? :crazy:
Har fått hem ett sto som är "fet" men i mina ögon ser hon högdräktig ut. Påminner om mitt andra sto som är beräknad om 3 v men ännu mer mage :grin:

Har jag blivit med ett dräktig sto till? Nej.. usch vad jag känner mig knasig. Blir nog åka ut och kika juvrer och känna magen!
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Har bäckenbandet släppt något?

Mitt sto brukar börja släppa dem drygt en månad innan fölning.
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Lägger in bild så får ni se. Var ute igen. Inga fyllda juvrer men tyckte mig känna rörelser :crazy: Hoppas dock på bara fet för jag fick info att hon skall brunsta om ca 10 dagar o har ju bokat tid :p Vore snopet föla istället.

linn4.jpg
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Hon ser ganska dräktig ut, men å andra sidan hade stallägaren där jag har
hästen ett sto som alltid såg ut sådär året om. Varesig hon var tom eller dräktig. ;)
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Lägger in bild så får ni se. Var ute igen. Inga fyllda juvrer men tyckte mig känna rörelser :crazy: Hoppas dock på bara fet för jag fick info att hon skall brunsta om ca 10 dagar o har ju bokat tid :p Vore snopet föla istället.

linn4.jpg

nu är jag ingen avelsexpert, men i mina ögon är det där ingen gräsmage. Har du någon aning om vem som kan vara en ev pappa?
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

nu är jag ingen avelsexpert, men i mina ögon är det där ingen gräsmage. Har du någon aning om vem som kan vara en ev pappa?

Inte den blekaste. Hon kom idag :crazy: Vad jag vet försökte de inte ens betäcka förra året.

(Hon har haft 3 föl innan. Senaste 09 om jag minns rätt)
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

har du kollat något mer med föregående ägare?
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Försökte ringa förut men inget svar. Hon har ju haft ute henne på foder sen 08 vad jag vet med så får nog i sådana fall jaga fodervärden för höra om de försökt betäcka osv.

Skönt dock höra att fler tycker hon ser dräktig ut som det inte bara är mina hjärnspöken ;)
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Hon ser ganska dräktig ut, men å andra sidan hade stallägaren där jag har
hästen ett sto som alltid såg ut sådär året om. Varesig hon var tom eller dräktig. ;)

Mjo men sett gamla bilder på henne med föl bredvid och då har hon inte haft den där magen så frågan är om det då är en "skev" gräsmage :grin:
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

vet du vad 09-fölet var för något och när de separerades?
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Hingst och dog som föl i hagen pga olycka. Så tror inte den blev ens en månad.
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

ok, trist. Men då är iaf det uteslutet.
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

De ser inte släppta ut alls på bilderna.
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Neh kikade på dem med vid din fråga och så ser de inte ut. Men de är inte släppta alls på mitt andra sto heller som är beräknad 4 juli.

acca: Jo trist :(

En vinkel till:
DSC_0022.jpg
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Om hon är dräktig borde man väl kunna höra eller känna fölet?
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Om hon är dräktig borde man väl kunna höra eller känna fölet?

Tyckte mig känna något. Men inte säkert. Svårt i sommarhagen få känna ifred när ens tvååring undrar varför mamma tafsar på fel häst :crazy:
 
Sv: Tillåt mig låta som ett rikspucko och okunnig..

Hej!

Först tycker jag inte alls att du är ett rikspucko, inte alltid så himla lätt att se skillnad skulle jag säja.

Min häst var så fet i vintras att veterinärerna på kliniken helt ärligt frågade om hon var dräktig.. När hon dessutom inte gick ner nånting började även jag oroa mej för om det skulle vara så.. Inte för att hon gått med nån hingst, men väl med 2 betäckande valacker.. I april ungefär kändes det som att jag knappt ens vågade banta henne pga magen- hon var minst lika stor som hästen i grannstallet som VAR dräktig.

Oavsett vilket har hon gått ner nu, men det är inte helt lätt att veta bara på magen. Hon kanske får en sån betesmage. Är du osäker kanske du ska be en vet. eller nåt kolla?

/Lavinia, better safe than sorry
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 535
Senast: Lisa2014
·
Äldre Tänkte fråga om någon här inne har varit med om något "övernaturligt", något som ni inte riktigt kan förklara hur ni än vänder och...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
23 758
Senast: Asko
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
2 963
Senast: Zuzzi
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 556
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp