Tillbaka till verkligheten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktiskt lite så det känns efter fyra dagar i Globen. Man lever lite som i en bubbla faktiskt.

Det har varit intensiva men roliga dagar.

Helgen började dramatiskt på torsdagen då en av youngrider ryttarna krachade i omhoppningen och både häst och ryttare fick åka ambulans.
Även under fredagens kvällsföreställning blev det dramatiskt när stallets egen lilla Servus blev omkullsprungen av en av fjordingarna och både han och ryttaren flög. Vet flera på läktaren som nästan började gråta när han reste sig och stod på tre ben. Det slutade lyckligt och bara mjukdelsskador, men Servus fick åka hem och ersattes med Daim (som för övrigt skötte sig strålande som ersättare)

Jag har sett massor av roligt också, bla Lorenzos alla hästar på VÄLDIGT nära håll. Stod i porten in till Arenan när han kom farandes från ridhuset. Eftersom man var tvungen stå i dörrhålet och hålla för sensorn så inte dörren gick igen blev det närkontakt av tredje graden kan man säga.

Försökte stoppa Fredricsson i trappan under inledningsshowen men se det gick inte :cool: så jag tänkte, jaja vill han bli översprungen av en isis i gången så varsegod.
Hjälpt RGBs mamma ordna en stol att sitta på innan hon skulle upp i vagnen för intervjun inne på banan.
Tjafsat lite med några ponnyföräldrar, då ledningen helt glömde bort dom när de ändrade accrediteringsreglerna (smart) men allt löste sig till slut.
Annars har jag varit ganska förskonad från tjafs, vet att andra i gruppen råkat värre ut.

Shoppingen då, ja det blev inte så mycket mer än en ny ridhjälm. En lättviktshjälm för 400 kr. Dottern handlade lite mer, Schabrak+luva i turkos och grått med matchande benlindor, böjt strasspannband, ridbyxor och något mer jag glömt.

Det konstiga är att hur jobbigt det än är så längtar man tills nästa år redan :laugh:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp