Tillskott för hosthäst

kolblakkur

Trådstartare
Någon här som har tips på bra tillskott för hosthäst? Har en ponny som diagnosticerats med astma och han reagerar på damm. Snart blir det väldigt torrt ute och jag hade gärna testat ett tillskott som kan hjälpa mot hosta.
 
En bekant sa att hen fick god effekt av Equistro Secreta Pro. Jag provade det till min hosthäst men märkte ingen skillnad. Men bekanten var väldigt nöjd och gav det tills hästen togs bort av andra orsaker.
 
Nej, han är symtomfri så får ingen medicin. Tänkte testa att förekomma hostan genom tillskott.
Jag vet att man inte får länka, så sök på Alg Börje :up:
Deras produkter av alger fungerar faktiskt.
Jag har haft det åt egen hosthäst (pollenallergi hade hon) och vi hade det på en ridskola jag jobbade på pga att lokalerna var ohälsosamma så vi fick en del hästar som började hosta, så medan vi väntade på att den nya anläggningen skulle byggas klart så gav vi detta och klarade hästarna från sjukdom.
 
Det går inte att få utskrivet inför våren? Om hästen har konstaterad astma och får hosta på våren borde du kunna få Ventolin.
Som sagt: jag vill testa att förekomma hostan med tillskott.
Jag får medicin utskrivet direkt om symtom uppstår.
 
Som sagt: jag vill testa att förekomma hostan med tillskott.
Jag får medicin utskrivet direkt om symtom uppstår.
Det som kan hjälpa är sånt som minskar inflammationer. Själv försöker jag helt enkelt hålla mig så frisk som det går (lättare under Covid 19) och vara aktiv. Alla små partiklar som drar igång under våren gör att jag är garanterad ett skov i maj-juni.

Jag hade garderat mig medicin. När hostan kommer har astman redan varit jobbig ett tag.
 
Någon här som har tips på bra tillskott för hosthäst? Har en ponny som diagnosticerats med astma och han reagerar på damm. Snart blir det väldigt torrt ute och jag hade gärna testat ett tillskott som kan hjälpa mot hosta.
När jag frågat runt har jag fått tips om Nostrilvet och alger. Jag har själv inte prövat några tillskott eller receptfria läkemedel eftersom min häst medicinerats med olika receptbelagda preparat i omgångar, och jag har velat ha koll på om och när symtomen kommer tillbaka.
 
På min tid (med copd-häst) var det bara alger som var aktuellt som tillskott. Kokade en laddning för några dagar framåt. Tips: låt det inte koka över och flyta ut över spisen, det är som slime att försöka få upp.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
Svar
18
· Visningar
708
Senast: Pegasus63
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 696
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp