Tillskott för välmående trampdynor?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Vad är era bästa tips för välmående trampdynor? Tycker min tik på 1 år har sträva trampdynor. Har ni tips på fodertillskott och även gärna ett tassvax som kan ta bort den akuta strävheten?
 
Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.
 
Färskfoder, laxolja, råa äggulor. Gjorde underverk för mina hundars tassar.
Annars har jag, när de varit ovanligt torra, använt min egen fotsalva. CCS Fotvårdssalva. Jag har väldigt känsliga fötter och har testat mig fram i åratal; nu köper jag inget annat än just den salvan.

Jag har köpt hem Hunters laxolja 🙂 Hoppas de ska ge effekt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·
Katthälsa Var in till veterinären med Göte igår och konstaterade artros, både åldersrelaterad i tassarna samt i en armbågsled troligen orsakad av...
Svar
2
· Visningar
800
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
250
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp