Bukefalos 28 år!

Tillskott med extra energi?

eldione

Trådstartare
Har en 10-årig katt som jag gärna skulle vilja ge lite extra energitillskott. Hon är tyvärr inte så stor i maten och vi har en yngre katt som snarare är åt det runda hållet. Att fodra dem separat är svårt och eftersom den yngre katten inte ska gå upp i vikt vill jag inte ge något högenergifoder till dem.

Finns det därför något lämpligt energitillskott man kan ge separat till den äldre katten? Gärna något som man kan ge som godis. Hon älskar cat-sticks och Shebas små runda burkar men jag vet inte hur bra det är att trycka i henne godis eller hur bra Shebas foder är. Hon är svår att få i annan mjukmat, slickar i sig såsen och lämnar resten att torka.
 
Färsk äggula är det en del som ger. Hur ofta man kan ge det, vågar jag inte säga. Hoppas du får fler svar. Bozita har ett blötfoder för aktiva utekatter. Gott, tyckte våra katter,när vi hade det.
 
Man kan ge mjölkersättning även till vuxna katter , en del vill dock inte alls ha. Annars är royal canins kattungefoder riktigt bra ( kan ges som godis tex. eftersom det smakar väldigt gott och brukar tilltala dom som är små i maten och så går dom lätt upp i vikt på det.
Jag är för övrigt inte alls imponerad av Royals foder men just kattungefodret har jag använd själv imellanåt när man har nån jouris som måste upp i vikt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 678
Senast: vallhund
·
Katthälsa Ger ni ngt sånt? Vår 15 åring har blivit gammal och sliten, lite dassig i pälsen och tappat vikt (överviktig innan) nu mer i normal...
Svar
7
· Visningar
2 646
Senast: Gimlan
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 266
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 403
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp