Tillskott med selen & vitaminer?

MoonFriend

Trådstartare
Hej! Vårat hö täcker hästarnas behov förutom selen och vitaminer.
Tidigare har jag kunnat lägga till Granngårdens mineraler avel (billigare än att dutta olika tillskott och utan att det blev ett megaöverskott och påverkade kvoterna) och på så sätt tillgodosett behovet av selen och vitaminer. Men när jag nu skulle köpa en ny säck GG mineral så har de tagit bort selen och vitaminer!? Ringde GG foderrådgivare och de förklarade att eftersom många kompletterar höet med ett kraftfoder med vitaminer och selen har de tagit bort det!(?), utan att sänka priset så klart...
Min fråga: Vad rekommenderar ni? Jag behöver på ett enkelt sätt (,så gärna pelleterat) få i dem selen, vitaminer B & E, gärna A, D, K och lysin också... Och utan en massa socker...
Ps. Kraffts mineraler funkar inte i foderstaten i år...
Hoppas på tips :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
3 912
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst har nyligen övergått enbart till grovfoder från hö+kraft. Jag behöver komplettera med nåt mineralfoder tex e-vitamin och selen...
Svar
4
· Visningar
1 254
Foder & Strö Har en IR häst med EMS som har haft fång. När jag nu satte mig ner för att räkna ut ny foderstat inser jag att alla vitaminer och...
2
Svar
29
· Visningar
5 321
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
2 928
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp