Tillskott vid spatt

Hoorse

Trådstartare
Hej! Det har visat sig att min sjuåriga valack har spatt. Den är ganska långt gången så den mittersta leden har börjat växa ihop en del. Vi ska nu, enligt veterinären, låta han vila tills den växer ihop helt. Jag undrar om ni har tips på bra tillskott som får leden att växa ihop snabbare. Jag har läst en del om glukosamin, att det ska stärka brosket, är det de man vill när leden ska växa ihop?

Jag undrar även om man kan ge tillskott i förebyggande syfte (tips på sånt i såna fall). Vi har hans avkomma också och vi vill självklart inte att han också ska få spatt.
 

Bifogade filer

  • 83103B4F-7F58-407F-B541-993B02772047.jpeg
    83103B4F-7F58-407F-B541-993B02772047.jpeg
    238,4 KB · Visningar: 34

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 093
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 457
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
569
Senast: valy
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp