Tillstånd bedriva ridskola

cewe

Trådstartare
Är det någon som vet om det går att söka information om vem/vilka som har detta tillstånd?
Eller är det helt upp till verksamheten själv att tala om att man har erforderliga tillstånd?
 
Sv: Tillstånd bedriva ridskola

Får mejla och se om man får svar

Vore smidigt med en lista där man kan söka godkända verksamheter som inte går under SvRF eller RRO
 
Sv: Tillstånd bedriva ridskola

Får mejla och se om man får svar

Vore smidigt med en lista där man kan söka godkända verksamheter som inte går under SvRF eller RRO
Det har de inte. Du får fråga om respektive verksamhet. Sedan får man ha klart för sig att ett godkännande från SvRF eller RRO inte betyder att ridskolorna är godkända enligt lagen. Det är bara länsstyrelserna som får utfärda de tillstånden (Kommunen tidigare).
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 115
Senast: BornAgain
·
Samhälle ... bedriva vård enligt LVM, LPT och LRV? Jag trodde att det endast är staten och regionerna som får bedriva tvångsvård men råkade se...
2
Svar
27
· Visningar
1 823
Senast: eldunarí
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 693
Senast: Shixle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag söker information om fallet (målnummer eller någon som vet något om detta) på en kvinna i Essunga kommun, skaraborgs län. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 843
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp