Tillstånd dras in för OS-ryttare efter hård ridning av ponny

Blir så frustrerad, ledsen och bedrövad när jag såg videon. Man kan ju inte kalla det något annat än djurplågeri:cry::cry: Stackars lilla häst orkade inte se mer än 20 sekunder av videon sen blev jag illamående. Detta av en person som är i världseliten. totalt avsaknad av hästvett, man kan ju undra hur de övriga hästarna hos honom blir behandlade?
 
Blir så frustrerad, ledsen och bedrövad när jag såg videon. Man kan ju inte kalla det något annat än djurplågeri:cry::cry: Stackars lilla häst orkade inte se mer än 20 sekunder av videon sen blev jag illamående. Detta av en person som är i världseliten. totalt avsaknad av hästvett, man kan ju undra hur de övriga hästarna hos honom blir behandlade?
Ja, det här filmade de ju dessutom själva och spred till vänner. Noll insikt kring hur illa de behandlat ponnyn.
 
Blir så frustrerad, ledsen och bedrövad när jag såg videon. Man kan ju inte kalla det något annat än djurplågeri:cry::cry: Stackars lilla häst orkade inte se mer än 20 sekunder av videon sen blev jag illamående. Detta av en person som är i världseliten. totalt avsaknad av hästvett, man kan ju undra hur de övriga hästarna hos honom blir behandlade?
Såg precis videon, fruktansvärt att utsätta den stackars ponnyn för detta. Rycker, sliter och piskar ponnyn samtidigt som den som filmar skrattar... Om jag inte fått infon om att han red dressyr på elitnivå hade jag trott att det va någon som bara ville ponnyn illa ”för attl” :cry::yuck::crazy:
 
Hur i h-vete kan det räknas som miljöbrott???
Usch, jag är så upprörd att jag orkar inte se filmen efter vad ni skrivit för då kommer jag börja gråta på jobbet och skrämma mina kollegor. 😭:rage:
 
Om jag läser texten rätt så anser han fortfarande att det var rätt. Typ ”uppfostran av barn och djur skall inte andra blanda sig i”.
Usch vilken osympatisk människa. Att kalla det för uppfostran. Har inget med uppfostran att göra. Stackars hans djur och barn som måste stå ut med den ”uppfostran”........:cry:
 
Hur i h-vete kan det räknas som miljöbrott???
Det är nog mer en lagteknisk fråga var lagparagrafen finns, påföljden är ungefär samma som i Sverige, dvs böter, samhällstjänst eller ett kortare fängelsestraff enligt vad jag läste i artikeln på eurodressage.
 
Senast ändrad av en moderator:
Usch vilken osympatisk människa. Att kalla det för uppfostran. Har inget med uppfostran att göra. Stackars hans djur och barn som måste stå ut med den ”uppfostran”........:cry:
Ja det är så fult, de som vill ge sig på sin häst med spöet, grimskaftet eller vad det du är borde åtminstone stå för det men istället används förskönande omskrivningar som "korrigera" och annat.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 304
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Hästnyheter FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala...
Svar
12
· Visningar
1 468
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 423
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp