Tillstånd dras in för OS-ryttare efter hård ridning av ponny

Men så fruktansvärt. Vad gör han på den lilla, lilla ponnyn? Och varför låter de hunden hetsa runt lös? Allt ackompanjerat av en skrattande person bakom kameran. :cry:

Om jag minns rätt hade den kastat av dottern och han skulle "uppfostra" den

:yuck:

(Och ridsporten måste agera mot folk som beter sig så där! Hur ska vi annars motivera vår existens?)
Och det är ju precis vad dem har gjort nu, dem har agerat och håller fortfarande på att göra mer.
 
Enligt eurodressages artikel så hade ponnyn bitit dottern, framgick dock inte vilken av döttrarna. Ponnyn är köpt enligt artikeln till hans döttrar som är 2 år och 7 år.
2 - åringen läste jag någonstans.

Hur tänker han sig att ponnyn ska koppla att den blir ryckt i munnen med att bita barn så att "uppfostran" kan ha en chans att hjälpa framgår dock inte.
 
Det är väldigt intressant att en annan "OS-ryttare" förra året fick en rekordavstängning av FEI efter en anmälan från Sydafrikanska ridsportförbundet för något som kanske eller kanske inte hände på en clinic nere i Sydafrika.

Den incidenten - som plötsligt försvann spårlöst utan vidare kommentarer från FEIs "black list" handlade 100% om hörsägen. Den här brasilianska clownens incidenter är ju filmade och FEI verkar lägga sig platt. Det är en skam för sporten!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 945
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 407
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Hästnyheter FEI öppnar nu ett disciplinärende mot en brasiliansk OS-ryttare i dressyr. Det handlar om den ryttare som väckt en storm i sociala...
Svar
12
· Visningar
1 484
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp