Tina frusen bil

Wille

Trådstartare
Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att få upp dörrarna. Jag drog tyvärr sönder dörrhandtaget också på vänster sida så dörren går kanske ändå inte att öppna utifrån nu.

Men vad gör jag? Jag måste kunna använda min bil.
 
Jag brukar köra en kupé-värmare i bilen när dörrarna har frusit.
Ofta så riggar jag bilen när jag parkerar den hemma.
Så att jag bara behöver sätta i sladden till motorvärmaren sedan när jag skall ha den.
Då går kupé-värmaren igång samtidigt.
 
Om du har T-röd går det att tina isen med. Är det själva låset som frusit? Att hälla varmt vatten i en plastpåse och hålla mot låset kan också fungera.
 
Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att få upp dörrarna. Jag drog tyvärr sönder dörrhandtaget också på vänster sida så dörren går kanske ändå inte att öppna utifrån nu.

Men vad gör jag? Jag måste kunna använda min bil.
Jag kan tänka mig att låsen funkar som de ska men att dörrarna frusit fast?

Så har det varit på mina bilar genom åren. Låsen klickar som de ska men dörren sitter som berg. Hittills har det i alla fall varit nån dörr som gått att vålda upp. Plus att jag har kupevärmare inne i bilen.
Så om du inte gjort det - kör fönen runt dörrarna.
 
Jag kan tänka mig att låsen funkar som de ska men att dörrarna frusit fast?

Så har det varit på mina bilar genom åren. Låsen klickar som de ska men dörren sitter som berg. Hittills har det i alla fall varit nån dörr som gått att vålda upp. Plus att jag har kupevärmare inne i bilen.
Så om du inte gjort det - kör fönen runt dörrarna.
Jo, jag har kört fönen mot dörrarna. Men kanske inte tillräckligt. För jag pallar inte stå där ute längre.
 
Om du har en värmefilt så kan man lägga den på en av dörrarna. Var försiktig med elen bara. Värmefiltarna är inte gjorda för utomhusbruk egentligen.
 
Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att få upp dörrarna. Jag drog tyvärr sönder dörrhandtaget också på vänster sida så dörren går kanske ändå inte att öppna utifrån nu.

Men vad gör jag? Jag måste kunna använda min bil.
Testa att fylla en påse med varmt vatten och håll på låset, då brukar det tina snabbt.
 
Jag har haft kupevärmaren igång i över en timme och det går inte att öppna en framdörr. :cry:
 
Jag har haft kupevärmaren igång i över en timme och det går inte att öppna en framdörr. :cry:
Ajdå.
Har du provat att öppna innifrån?
Jag har varit med om att jag har varit tvungen att ta i för kung och fosterland med benen liggande i sätet.
Jag har inga problem med att klättra mellan bak och framsätet.
Kan du hitta någon smidig nog att hjälpa dig med det?
 
Har man väl fått upp en dörr så brukar de andra vara lättare att få upp inifrån när man kan trycka på bättre.
Kommer du in någonstans så att du kan köra så går det att åka in på mackens tvätt/gör det själv-hall. Där tinar det fort antingen av inomhusvärmen eller av att man spolar varmvatten. Se till att toka av innan du kör ut bara så det vattnet inte fryser sedan.
Och förebyggande för framtiden silikon att smeta på listerna.
 
Ajdå.
Har du provat att öppna innifrån?
Jag har varit med om att jag har varit tvungen att ta i för kung och fosterland med benen liggande i sätet.
Jag har inga problem med att klättra mellan bak och framsätet.
Kan du hitta någon smidig nog att hjälpa dig med det?
Nej, jag har inte provat att öppna inifrån.

Och nej, jag vet ingen som kan hjälpa mig.

Blåser den direkt mot dörren? Annars lär den ta en halv evighet att tina upp.
Den måste ligga plant mot något. Annars stänger den av.
 
Har man väl fått upp en dörr så brukar de andra vara lättare att få upp inifrån när man kan trycka på bättre.
Kommer du in någonstans så att du kan köra så går det att åka in på mackens tvätt/gör det själv-hall. Där tinar det fort antingen av inomhusvärmen eller av att man spolar varmvatten. Se till att toka av innan du kör ut bara så det vattnet inte fryser sedan.
Och förebyggande för framtiden silikon att smeta på listerna.
Bakdörrarna går att öppna. Jag har ingen aning om hur jag ska lyckas krångla mig fram till ett framsäte. Jag är tjock och bilen är trång.
 
Bakdörrarna går att öppna. Jag har ingen aning om hur jag ska lyckas krångla mig fram till ett framsäte. Jag är tjock och bilen är trång.
Har du provat att fälla ryggstödet maximalt på ena sätet och vika fram det andra.
Kan du ställa kupé-värmaren så att den siktar på en framdörr?
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 037
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 115
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 527
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp