Tinder appen , statistik m.m.

Ingenting. Men en förklaring till att killar oftare swipar höger än tjejer?

Personer överlag som har svårt att få matchningar swipar nog höger på fler. Jag är väldigt selektiv med mina högersvepningar, och det är inte för att folk som åker vänster inte verkar intressanta nog utan för att jag vet att det är en stor chans att vi matchar och då ska det chattas. Så jag orkar inte hålla igång så många konversationer samtidigt, därför blir jag väldigt selektiv. Men det är många som verkar härliga som åker vänster mest på grund av tidsbrist. Skulle jag matcha med betydligt färre så hade det ju funnits utrymme att se om jag matchade dessa personer.
 
Personer överlag som har svårt att få matchningar swipar nog höger på fler. Jag är väldigt selektiv med mina högersvepningar, och det är inte för att folk som åker vänster inte verkar intressanta nog utan för att jag vet att det är en stor chans att vi matchar och då ska det chattas. Så jag orkar inte hålla igång så många konversationer samtidigt, därför blir jag väldigt selektiv. Men det är många som verkar härliga som åker vänster mest på grund av tidsbrist. Skulle jag matcha med betydligt färre så hade det ju funnits utrymme att se om jag matchade dessa personer.

Det hade du inte behövt förklara för mig. Men tack iaf :).
 
Det hade du inte behövt förklara för mig. Men tack iaf :).

Jag kände att jag behövde det, då jag ville förtydliga att swipa höger på fler inte skulle innebära att man behöver "nöja sig med mindre" utan att det kan vara lite slump vilka som åker till höger och dessutom som sagt hänsyn till tidsåtgången att skriva med folk. Jag har säkert råka swipa mitt livs kärlek till vänster för länge sen.
 
Jag kände att jag behövde det, då jag ville förtydliga att swipa höger på fler inte skulle innebära att man behöver "nöja sig med mindre" utan att det kan vara lite slump vilka som åker till höger och dessutom som sagt hänsyn till tidsåtgången att skriva med folk. Jag har säkert råka swipa mitt livs kärlek till vänster för länge sen.

Nej, så är det ju såklart. Det där med tidsåtgången fattar jag.
Varför en superlike gör att du får mer tid än en vanlig like där det inte säkert du får någon tid alls.
 
Nej, så är det ju såklart. Det där med tidsåtgången fattar jag.
Varför en superlike gör att du får mer tid än en vanlig like där det inte säkert du får någon tid alls.

Så är det ju, men jag sveper ju som sagt vänster på alla superlikes så ingen framgångsfaktor om man vill träffa mig.
 
Jag är fullständigt övertygad om att det i någon sensationsblaska7obskyr internetsida finns en undersökning om att män på Tinder är högerorienterade och därför har en medfödd egenskap att swipa ofta åt det hållet.

Jag fattar inte. Vad är din poäng ?
 
Nä, det där har du fått om bakfoten dubbelt upp. Jag är absolut öppen för någonting seriöst, och att någon är seriös är inte samma sak som att personen är "på". Det är två helt skilda saker.
Jag har lite svårt att fatta hur man kan tycka en superlike är för "på". Men uppenbarligen har jag svårt att förstå mig på kvinnor överhuvudtaget som det verkar O_o:p.
 
Jag har aldrig sagt att superlike=success. Bara att det ökar era chanser...

Det du sa var följande:
Ett bevis på att superlikes fungerar :).

...vilket är en aning mer kategoriskt än att det "bara ökar chanserna".

För alla de andra killarna som delade ut superlikes till @MiniLi så var det snarare så att deras chanser minskade (jämfört med om de dykt upp i flödet på normalt sätt) pga att de klassades som en aning desperata, och flera andra skrev i tråden att de har ett liknande synsätt på superlikes.
 
Jag har lite svårt att fatta hur man kan tycka en superlike är för "på". Men uppenbarligen har jag svårt att förstå mig på kvinnor överhuvudtaget som det verkar O_o:p.

Tydligt det :D

Man behöver inte förstå sig på alla människor, jag förstår mig inte på dom allra flesta. Men jag lyssnar in och förstår att det fungerar på ett visst sätt många eller någon. Det räcker gott, man behöver inte förstå varför.
 
Det du sa var följande:


...vilket är en aning mer kategoriskt än att det "bara ökar chanserna".

För alla de andra killarna som delade ut superlikes till @MiniLi så var det snarare så att deras chanser minskade (jämfört med om de dykt upp i flödet på normalt sätt) pga att de klassades som en aning desperata, och flera andra skrev i tråden att de har ett liknande synsätt på superlikes.

Ja? Att hon träffade sin pojkvän pga en superlike är väl just ett bevis på det fungerar ?

Absolut, men att hon träffade sin pojkvän via en superlike gör ju att det inte kan påstå att chanserna minskar.
 
Man behöver inte förstå sig på alla människor, jag förstår mig inte på dom allra flesta. Men jag lyssnar in och förstår att det fungerar på ett visst sätt många eller någon. Det räcker gott, man behöver inte förstå varför.

Exakt! Och att förstå att känslor och logik inte alltid (till och med sällan) går hand i hand.
Det kan vara hur ologiskt som helst att någon sveper bort en superlike för att detta känns som "för på" och desperat. Men den som sveper kommer att agera på sina känslor, inte något annat.
Relationer uppstår ur känslor, inte ur statistik. :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
222
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Har Zlantar idag men är inte så förtjust i den. Har ni någon annan budget-app att rekommendera?
Svar
0
· Visningar
214
Senast: kolblakkur
·
Fordon Om tråden inte ligger rätt så får den flyttas till rätt ställe. Lite svårt att veta var den hör hemma. Jag ska skriva upp för BE i...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp