Tindertråd - orimliga anledningar till vänstersvep

Bla. Folk som beskriver sig som snälla. Eller skriver ”är si och så lång, tydligen är det viktigt”.

Nej men snäll "nallebjörn" är ju preciiiiiis vad en vill ha....? 🙄🤢

Eller snubbar som skrivr typ "mina vänner beskriver mig som..." (loool)
Värst är ju ändå när de bara "jag har glimten i ögat och humor".
HAHAHAHAHA har man humor/självdistans beskriver man ju inte sig själv som en kul prick no way.
 
De som bara har symboler i sin profil eller saknar text överhuvudtaget, poly (har alldeles för dålig erfarenhet av det på just Tinder, känns som att snubbar alltid är avundsjuka på sina flickvänner för att "de får ragg mycket enklare" = jag känner mig som leftovers typ), pappor, gymselfies/överdrivet hurtiga personer, tusen saker de inte söker men inget om vad de söker...
 
Finns inga orimliga anledningar till att svepa vänster. Väldigt rimliga må jag säga.

Yttras det mysa/mysig så går det fetbort, fel ålder (som dom direkt erkänner i infotexten), samma badrumsselfie fast i 42 olika vinklar, en liten suddig bild som man kaaaaanske kanske kan utläsa en människa längst bort i övre hörnet till vänster i bilden, en bild på ett kompisgäng där man inte har någon aning om vem man svajpar på, alla dessa ”ligger i polen i en badring i mina flamingoshorts och dricker öl/drink”, solglasögon,solglasögon,solglasögon, dom som försöker vara roliga med att dom behöver någon som står i köket/tvättar/tar hand om dom, sånna som inte skriver någon info alls, sånna som skriver en hel novell, bara alkohol/festbilder, bar överkropp, magrutor (enbart), att dom är svärmorsdröm, osv osv.

Det är mer orimligt att man sveper höger...:cautious:
 
Nej men snäll "nallebjörn" är ju preciiiiiis vad en vill ha....? 🙄🤢

Eller snubbar som skrivr typ "mina vänner beskriver mig som..." (loool)
Värst är ju ändå när de bara "jag har glimten i ögat och humor".
HAHAHAHAHA har man humor/självdistans beskriver man ju inte sig själv som en kul prick no way.

Människor som beskriver sig som snälla är väldigt sällan genuint snälla människor. Oftast gör dom "snälla saker" för att dom vill ha något av en. Så nej tack! Tror man att snäll är en personlighet eller merit så går man fetbort. Snäll är liksom... något alla borde vara i grunden och inget att skryta om.
 
Finns det några orimliga anledningar ni sveper vänster på folk?
Här innefattas ju inte barn eller sådant 😉

Jag sveper vänster på gubbiga namn trots att jag själv har ett tantnamn 😂

skriver någon en lista utan punkter typ

Snäll
Glad
Resande
Aktiv

och det inte bildar ett ord lodrät så sveper jag också vänster. Helt orimligt 😂

Jag swipear bort alla som:

*Inte skriver något alls om sig
*Som är träningsnördar - jag tränar inget just nu och skulle få ångest och känna mig så ful och fet
*Gingerkillar - inget emot dem som personer men tänder inte ett dugg på rödhåriga, finns orsaker jag inte tänker ta upp
*De som har barn - jag vill ha egna barn dock (sådan är jag bara, så inga klagomål här)
*De som inte vill ha barn
*de som bara vill ha sex
*De som skriver ex: "185 - det är tydligen viktigt"
*De som skriver "tjejer skriver aldrig först så matchar vi får du skriva" - har testat denna teori nu ett tag. av 50 killar var det 4 som skrev
*Rasister, nazister, homofober osv - matchar jag med någon som visar sig vara detta tar jag bort dem
*Djurallergiker ryker direkt
*Extremt tatuerade och piercade killar - så otroligt osexigt med töjringar och gaddar i facet
*De som vill bo i stan
*De som tycks festa hela tiden/dricker mycket
*De som vill resa jorden runt
*Killar som har djur/barn på bilder och skriver: "obs. inte min unge" osv - tror de på djur/barntricket?

Haha blev många punkter :P
 
Det mest orimliga är nog alla discgolfare, pga att dom "säkert känner mitt ex" :laugh: Sveper även bort alla som anger att dom är VD, jobbar med reklam, eller spelar golf. Är så orimligt hög andel att jag förutsätter att 80% av dom ljuger och såna pallar jag fan inte. Resten av mina vänstersvep är givetvis otroligt rimliga :angel:
 
Jag tror mitt enda "orimliga" vänstersvep, d.v.s. 100% ytligt, och som inte har något att göra med hur de presenterar sig själva i bild eller text är... längd.
Är de mer än 2 cm kortare än mig blir det tyvärr vänster - längdkomplex jag inte lyckats komma över!
 
Fick lov att gå in och svepa lite, blev vänster på alla....

1: ”Tränar hårt minst 14 dagar i veckan”:confused: Sist jag kollade innehöll en vecka 7 dagar, sååå atteee....

2: 1 kg hårvax, bländande vit tandrad, lallar runt på en vit sandstrand med upprullade,korta badshorts, och ser ”instafekt” ut. :cautious: En som hade svimmat över min livsstil med lera, päls och skit under naglarna.

3: Bara massa sport, skidor, löpning, cykling osv...:meh:

4: Såg ut som en Belgien blue.O_o

5: ”Matchar du sist, så skriver du först!”:banghead:

6: ”I en stabil parrelation, söker tillfälliga möten till mig, och till oss som par” (Inget fel med det, men inte min grej)

7: ”Driven, händig, och vet vad jag vill” Säkert en dryg jävel som ska ha allt på sitt sätt. Passar inte mig som vill ha allt på mitt sätt!:o:p

8: Såg faktist trevlig ut! Men bodde alldeles för långt bort även om jag skulle ha tid till dejtning , vilket jag inte har...

9: ”Finanschef som blivit beroende av Tinder” Utan bild, utan mer info, lät ytterst ospännande iallafall!:down:

10: ”Löpningsglad” Jag kan inte springa. Jag springer inte ens om jag måste. Skulle det handla om liv eller död så skulle jag lägga mig platt. Det närmaste ”löp” jag kommer är hundens menstruation. :angel:

11: ”Mysig krambjörn” Okej, här gav jag upp och stängde ner skiten!:yuck:
 
Helt ärligt så la jag ner skiten. Insåg att jag kommer aldrig kunna hitta nån på den vägen. Finns knappt nån som passar in på det jag söker. Och passar dom in så finns alltid det "där" så gör att dom går bort. Har barn, vill ha barn, bor för långt bort, träningsfreak, pälsdjursallergiker, vegetarian, nykterist, fel musiksmak, för kort osv.
 
dissar i princip alla som har något slags krav på hur man ska vara i sin profiltext typ "söker någon som tränar/har en viss musiksmak/gillar utmaningar" eller vad det nu kan vara. Det kvittar om jag passar in i det dom söker, känslan av att jag måste passa in i någon kravspec för att få matcha med dom känns helt enkelt ointressant, jag har såklart ingenting emot att folk söker personer vid vissa egenskaper men just att skriva ut det känns för mig oftast bara sunkigt.

Samma sak med folk som har en allmänt bitter stil på presentation eller berättar hur illa dom tycker om personer med ett visst intresse osv.
 
Nu var det ett tag sen jag hade Tinder, och jag swipade nog vänster av alla möjliga anledningar och de flesta var nog rätt legitima. Men de vanligaste i kategorin "inte fullkomligt rimliga skäl" var nog:

  • De som inte ler så man ser tänderna
  • De som hette Fredrik
  • De som hade fula namn
  • De som skrev ut sin längd oavsett längd
  • De som enbart hade gruppbilder och jag inte orkade lista ut vem av alla personen var
  • De som råkade åka vänster för att jag swipade för snabbt och inte hann stanna upp när personen dök upp
 
Jag tänkte jag skulle gå in och testa eftersom jag aldrig haft tinder innan. Alla som går bort är
  • Extremt tränade
  • inte är naturmänniskor
  • inte vet vad det innebär att ha djur
  • försnygga (jag kommer aldrig få en fotomodell till kille)
  • har ett teoretiskt yrke men som inte visar att han kan hantera hammare och spik
har hittills matchat med 2 men jag tror det kommer rinna ut i sanden. Jag tror inte jag är så intresserad helt enkelt. Räcker med alla killar jag har runt om mej om dagarna :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 694
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 405
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 638
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp