Tio saker ni alltid har i kylen?

nyponros

Trådstartare
Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D
 
-Bregott
-Morötter
-Parmesan
-Ketchup
-Soja
-Mjölksubstitut (oftast hasselnötsdryck)
-Creme Fraiche
 
Smör,
Ägg,
Ost
Flora, extra saltad
Majonäs,
Thousand Island
Citron

Allt annat jag behöver köps på fredag och alltid i mängd så det är slut på söndag pga jobbar borta från hemmet söndag Em till Torsdag kväll/fredag fm.
 
Parmesan (riktig parmigiano reggiano)
Smör (SMÖR dvs inte margarin :yuck:)
Ost (cheddar och oftast någon mögelost)
Ägg
Kycklingfond
Kalvfond
Citron
Lime
BBQ-sås
Creme fraiche

Det är flera saker också men det skulle ju vara 10 st ;)
 
Av någon anledning tycker jag det är väldigt intressant att snoka i andras kylskåp. Vad man prioriterar att alltid ha hemma måste väl säga ganska mycket om en person? Jag vill minnas att det funnits en sånhär tråd förut, det kanske till och med var jag som skapade den, men det minns jag isåfall inte mycket av så berätta för mig vad ni alltid har hemma! :D

Några saker jag alltid har i kylen

Ägg
Mjölk
Ost
Smör
Morötter
Lök
Potatis
Piripiri
Tahini
Worcestershiresås
Lingonsylt
Marmelad
Chilibönsås
Grön och röd thaicurry
Fonder av olika slag
Och sen en massa andra kryddor och smaksättare.
 
Ägg (superviktigt!)
Mjölk
Bregott
Dijonsenap
Parmesan
Fond
Smör
Citron
Sylt
Gurka

Soja, olivolja, rapsolja, vitvinsvinäger mm finns också alltid men det står ju inte i kylen...
 
Havremjölk (till kaffet)
Lök (gul, röd eller schalotten)
Morötter
Sriracha
Ett par olika vinägrar (ris, vitvin, balsam)

Tio saker är många tycker jag. Av ovanstående är det bara havremjölken som det är kris och panik om det är slut. Min kaffekonsumtion är alltid första prioritet.
 
Mjölk(substitut) och ost är det jag tycker är viktigast att ha till hands. Det är således också oftast slut. Detsamma gäller för lök och vitlök.

För övrigt finns det fonder, soja, diverse kryddpastor, diverse chutneysorter, marmeladsorter, syltsorter, ofta några sillsorter, några senapssorter, ett par sorters tahini och lite annat. Det finns i stort sett alltid.
 
Mjölk

andra saker kan ta slut och jag kan glömma att fylla på, men mjölken har jag alltid koll på. Dricker massor av the och behöver mjölken till det.
 
Ost i minst en variant
Bregott
Paprika
Tomat
Ägg
Sylt (mest för att burkarna vägrar ta slut)
Purjolök
Rotfrukter av varierande form
och oftast någon mjölkprodukt
 
Mjölk
Yoghurt
Smör
Ost

Allt annat köps i den månen det behövs. Men saknas någon av dessa åker man till Ica snarast.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 890
Senast: jemeni
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp