Bukefalos 28 år!

tipps om ny hoppsadel

F

*fia*

Har läst flitigt å även sökt på sidan om olika hoppsadlar.

Nu står jag med min älskade prestige sadel som hästen växt ur å jag har börjar inse att han blittstarkare å hoppar mej ur sadeln.

Så nu måste jag köpa ny sadel..

Jag vill ha en sadel med bra stöd, mjuk å bra kvalite på lädret å flatback.. max 9000kr

Naturligtvis ska en sadel utprovare komma till mej men jag vill ha lite förslag på va jag ska be den ta med.

Först va jag inne på globus clic men nu har man ju läst så mkt illa om dessa..så jag vet inte :confused:

hittade två andra som verka ge bra stöd...

http://sofiashastsida.zoomin.se/P863463
http://sofiashastsida.zoomin.se/P863464#body

Frågan e vell bara om kanske inte stöden e lite väl stora på den första.

Har ni några mer tipps på sadlar med ganska stora stöd?
å gärna om nån har erfarenheter av dessa som jag visat här själv.

Sadel djungeln e ju stor tyvärr
 
Sv: tipps om ny hoppsadel

Satsa på en bättre begagnad kvalitetssadel. Kieffer ex är ju ett lite billigare märke fast med gott rykte och bra kvalitet på grejorna. Frank Baines, Morris and Noland, Pessoa är ju andra mellanklass sadlar som brukar vara ganska vettiga i pris begagnade. En helt ny sadel med bra kvalitet i läder och bom är svårt att hitta för under 9000. Men för 9000 får du ju en fin begagnad sadel, insutten och allt;)
Såg nu att du ville ha med stora stöd, missade det innan! Hade själv en Kloster Schöntal i början av min hoppkarriär,hehe! Stora stöd som ligger utanpå, superstöd både bak och fram om man behöver det. Men även Kieffer har en modell med stora utanpåliggande stöd i mocka.
 

Liknande trådar

Utrustning Min dressyrsadel hamnar lite för mycket fram på hästen (halvblod 8år, ganska rak rygg, inte så hög manke), Hur funkar det med front...
Svar
4
· Visningar
1 925
K
Utrustning Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer...
Svar
2
· Visningar
1 229
Senast: kaka1234567
·
Hästvård Läste i en artikel en känd svensk dressyr- och hopptränares råd om att man bör ha ett tryggt och proffsigt "team" runt sig och sin häst...
2
Svar
20
· Visningar
3 585
Senast: Korven
·
Utrustning Nu när jag här igen. Hästen börjar bredda sig ur sin Hector, vilket innebär att det börjar dra ihop sig för en ny sadel igen - denna...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp