Tips ang importhäst

Vilka hästar har du kvar nu? Köttbullen?
Ingen av importerna jag nämnde, om det säger något om att importera O_o Polackens son e Canterbury är kvar däremot. Köttbullen är still going strong och så har vi en ettårig ponny, ett avelssto cardento - xx och hennes föl från i år. Fick ta bort en häst nyligen tyvärr och har kikat runt lite efter en ny men inget som står i stallet ännu.
 
Jag har sett några bilder och filmer men kommer att be om fler om köp blir aktuell där man lite tydligare kan se exteriör och gångarter.

Se till att du får bilder och filmer på hela hästen. Jag känner till fall där det visat sig att hästen som kommer hem har avvikelser som muskelbristning som inte har synts på film eller foton.
 
I köpeavtalet är det viktigt att det framgår vilket lands lagstiftning som gäller vid en eventuell tvist. När man köper själv från andra länder är det nog det viktigaste. Inte bara utgå ifrån att det är svenska regler som gäller. Skulle det bli något problem är risken att det med en lång tvist för att bara reda ut vilken köplagstiftning det är som gäller.
Tack!! Det är definitvt bra att ha med i kontraktet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan (Jag hoppas att vi kan ha den här diskussionen utan att bli arga på varandra. Snälla ta ett djupt andetag innan du skriver något i...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 957
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 651
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Ett hästköp, från hästhandlare, importhäst med minst en mellanhand mellan födelseland och nuvarande säljare, hästen är enligt säljaren...
Svar
18
· Visningar
1 871
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 442
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp