Tips för att introducera flaska?

Nu är ju mitt barn förvisso äldre, men hon var tvungen att lära sig flaska vid 6 mån. Enda som funkar är nappar med rejält flöde, typ hålstorlek för välling.

Flask/nappsort spelar ingen roll så länge mjölken rinner ur som genom ett durkslag...

Calma och de som är gjorda för bröstmjölk blir för jobbiga.
 
Om du vill behålla amningen efteråt är det ett tips att kika på paced bottlefeeding. Är en teknik tänkt att likna flödet vid amning mer än en flaska som bara "häller i" för att minska risken för tuttförvirring ☺
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Att alla har rätt att inte amma tror jag att vi kan vara överens om men när jag precis fått mitt första barn dök den här...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
11 457
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Känns som att vi har hamnat i ett moment 22 med sonen. Han är 3,5 månad och går inte upp i vikt som han ska på enbart amningen (tappat...
2
Svar
38
· Visningar
4 304
Senast: inverterad
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 501
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 071
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp