Tips för att sitta ned i galoppen

Det fetstilade håller jag med om.
Att jag adresserade till TS, var för att förklara hur jag ser på försäljning av hästar, och hur jag tänker och mina tankar är, inte någon sanning du behöver hålla med om alls.
Det är helt fritt att tänka hur man vill.
Därför skrev jag....
Jag säger inte, att det alltid ser ut på detta sättet och jag säger inte, att du har köpt en häst med en skada, jag säger bara vad jag tror är vanligt.
Mein gott isåfall . Du svarade TS dock tidigare att stackars dennes häst osv och att hästen borde vila , inte ridas öht osv . Det blir väldigt gravt fel och konstigt , därav har du fått många reaktioner i tråden .
 
@mackan nu får du nog tagga ner ;-) Gravt fel och konstigt?

Du får nog backa och läsa mina inlägg....skrev inget om att vila. Stackars häst, ja och acklimatisera sig skrev jag och sen förtydligade jag.

Det är så mycket nytt för hästen, både psykiskt och fysiskt och för mig är det en ny vän som ska kunna stanna livet ut.
Vilket kondis den är i har för mig ingen betydelse, det går att motionera en häst på annat sätt än att rida och dessutom är det ledarskapet och miljön som är viktig för hästen till en början.
 
@DressyrMupp oj ? Fattar nog inte svaret i fråga om reaktion ? Jo ditt inlägg var otroligt aggressivt och det var stackars häst ? därifrån svaren du fått allmänt !

Fattar inte din reaktion du har ju redan svarat och förstod i sak ?

Håller som sagt inte med att häst ska behöva ouppsutten träning öht .
 
Jag hoppas att jag missuppfattar dig nu....
Du har bara haft hästen i 3 veckor och redan ridit 1-2 st lektioner i veckan?

Jag kan inte förstå varför din tränare inte säger STOPP om ovan stämmer?
Hästen kommer från Tyskland, annat klimat, annat ridunderlag, annan ridning/träning/hantering/foder (och sadel?) och du kan inte ge den en period att acklimatisera sig?

Enligt mig är det att be om skador helt i onödan :/ stackars häst!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
2 416
Senast: iNHALE
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 161
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 722
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 184
Senast: Skrämd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp