tips för bra fisfri stressmage?

Sv: tips för bra fisfri stressmage?

KL

TS, nu verkar du vara inne på att ge färskfoder, men om du ändrar dig så kan jag rekommendera Orijen och Acana som är ett köttbaserat torrfoder med lite eller helt utan spannmål. Orijen innehåller hela 80 % kött och inga spannmål, Acana har 55-60 % kött och det finns helt spannmålsfria varianter. Köttet levereras färskt till fabriken och tillagas i sina egna vätskor vilket ger en hög smaklighet. Oavsett vilket foder du väljer (torrfoder eller färskfoder) så se till att kötthalten är hög och att det innehåller lite eller inget spannmål. Lycka till med nya vovven!
 
Sv: tips för bra fisfri stressmage?

Jag har läst om flera frallor som blivit bra i magen av torrfodret Magnussons Meat & Biscuit. Fodret är bakat och mildare mot magen.Det finns hos Ica Maxi, Coop och Citygross och hos flera nätbutiker.
Acana Lamb & Apple är ett annat torrfoder som kan passa känslig mage. Det innehåller få råvaror och lamm som enda köttråvara. Inget av det som ofta brukar ge allergier (ingen kyckling, nöt, fisk. ägg och det har havre som enda spannmål) Det finns i nätbutiker som animail och hemfoder. Vi har/har haft både Magnussons M&B och Acana och det har funkat jättebra för våra hundar. (Dock ej frallor)
Bravo har färskfoder för känslig mage. Sök på Bravos hemsida och se var det säljs. Det säljs även i Norrland.

Probiotika finns att köpa på Apotek. Det innehåller goda magbakterier som motverkar fisar. Ge hunden flera små mål om dagen kan vara bättre än att bara ge två mål. Lycka till!
 
Sv: tips för bra fisfri stressmage?

kl

Lamm är ett av de vanligaste proteiner som hundar är allergiska mot.

Om det inte blir bättre med nya fodret kan du prova kosttillskott som Fortiflora (innehåller probiotika), det hjälper mage och tarm att stabilisera sig! Fungerar mycket bra på hundar med känslig mage.

Lycka till med nya vovven :)

Hmm å jag har fått höra tvärt om att lamm är bra för allergihundar. Det funkar iafl på min superkänsliga hund :) den lilla nya nu har ju ingen konstaterad allergi utan hon fiser så förbannat och äter ingenting.

Vart köper man tillskottet?

[QUOTE;15907819]Mina hundar är som bäst i magen av fodret Standardt. Inte farligt dyrt heller. Din hund kommer att äta när den blir hungrig, var inte orolig.[/QUOTE]

Min äldre hund har ätit standardt och jag var nöjd med det fodret innan men han var inte riktigt lika fin efter att hans allergi började komma.

Vi köper styck. Har små hundar och åker ändå förbi affären till och från jobbet. Vill inte ha hela frysen full med mat :-P

Ja jag lär nog också köpa st. Blir inte så fasligt mycket dyrare när det är så små hundar.

Många tinar korven litegrann och delar upp i mindre bitar och fryser om, så det går utmärkt :) en del delar även med yxa eller med morakniv och hammare.

Vad bra! Usch vad jag inte saknar att hålla på med korvar sen Klass. :yuck: så jag hoppas detta är bättre. Bravo Är ju sjukt lättsamt på det viset, bara ta upp burgare och lägga i skålen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 331
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
1 997
Senast: Lillebjörn
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 762
Senast: Gumman123
·
Hundträning Hej buke! Sett att många har fått så himla mycket bra tips och råd här, så jag gör ett försök jag med :) Jag har en 17 månaders...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 921
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp